Zeph Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Eg har nettopp sett denne dataen: Asus a7n8x amd xp2200 GF2 mx400 DDR2700 512mb inn i eit Skyhawk kabinett: Skyhawk PSR5605W Alt virker fint etter det eg kan sjå. 3 kabinettvifter + ThermalTake Volcano 9 Cool kjøler på CPUen. Første tingen er at ei front på kabinettet er det eit display som viser klokka og CPU temp. Den viser 100.0grader C konstant. Eg satte sensoren og sensoren til Kjøleren inntil kanten av kjernen på cpuen så eg skjønner ikkje hvorfor den viser 100grader. I bios får eg ca 40grader når eg kjører 1,8-2ghz. Andre tingen er at når er setter Fsb:133 og Multiplyer: 15.0 så får eg opp ein blå skjerm med ein error beskjed og at eg må starte i sikkerhetsmodus osv. Men eg får det samme etterpå. Vcore har eg satt til 1.675. Er det kanskje den som må stilles enda høyere? Eller skal eg prøve med 166fsb, eller er ikkje dette bra for RAMen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 ein liten ting til. På pakken til Thermaltake Volcano 9 Coolmod viste den framgansmåte for å få den til å virke. "Sett temp.sensoren på undersiden av CPU"...???? det må da vere feil Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sjekk for kabelbrudd. Og temp-sensoren skal ALDRI mellom CPU-kjerna og kjøleribba! Edit: Men under selve CPU'en er en grei plassering. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Edit: Men under selve CPU'en er en grei plassering. ...det var ein spøk sant?....Sensoren ligger ikkje mellom ribbe og cpu, den liggger inntil kanten. Og kabelen er strøken Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har du målt kabelen med et multimeter eller noe? (Tror man kan gjøre det.) Jo. Under CPU er en OK plassering. Da mener jeg under SELVE CPU'en. Ikke under HK eller noe. Men tror inntil kjerna er bedre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Prøv å ta ut sensoren og test den i kaldt vann/varmt vann e.l. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 det er nok desverre Celsius. 132 Fahrenheit. Korleis kan eg legge ein sensor under CPU?? Da blir den jo spiddet av alle pinnene som skal ned i socket. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Vet ikke om det går på alle CPU'er (P4 har jo mikroskopisk mellomrom mellom pinnene). Sensor i senter av CPU, og ledningene ut mellom pinnene. funker nok ikke hvis ledningene og/eller sensoren er for stor. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Sliter med det samme problemet. tempen funket i en dag og så viste den 100 grader, og der står den. Håper noen kan finne ut av problemet Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Hvis ledningene får kontakt blir det enten ikke målt temp. eller at den som vises er fryktelig misvisende. dette hjalp ivertfall meg. 8) Lenke til kommentar
A_K Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 det er nok desverre Celsius. 132 Fahrenheit. Korleis kan eg legge ein sensor under CPU?? Da blir den jo spiddet av alle pinnene som skal ned i socket. på min är 44c=111fahrenheit så det är märkligt om 100C är 132F (100C=212F) (100F=37.8C) Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 sikkert i bios det er 132 fahrenheit Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Nå har jeg sendt inn displayet mitt til MPX.NO og fikk beskjed om at displayet var blitt kortsluttet (brent) og ville ikke bli dekket. Dette er da ganske utrolig. Har jo ikke koblet noe feil ? det er jo bare en kontakt som kobles mellom hk. og psu. Det forklarer bare en ting. Møkka Display Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå