Oystein90 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Er i planleggingsfasen av en webside. Skal være en slags nyhettside med forum. Har ikke peiling på PHP og annen avansert koding. Vil gjerne gjøre designet selv, men trenger noen til å lage forum. Er vel firmaer som tilbyr slikt? Forslag til hvem? Hva er vanligvis prisen? Endret 7. februar 2008 av Oystein90 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Lage forum fra bunn? Det kan bli dyrt ... Hva med å se på ferdige forum som phpBB ? Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Lage forum fra bunn?Det kan bli dyrt ... Hva med å se på ferdige forum som phpBB ? Trenger ikke gjøres fra bunnen av. Eneste jeg trenger er en enkel måte å lage det på, siden jeg selv ikke har peiling... Kan gjerne vær lagd utifra maler. Hvor komplisert er phpBB da`? Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er ganske enkelt! Særlig hvis du har en host med kontrollpanel som har Fantastico. Da er bare å velge navn på forum, brukernavn og passord, og trykke innstaller. Det som er litt vanskeligere er å beskytte mot hackere og spammere (var vel rundt 5-10 spammere som registrerte seg hver dag da jeg var admin på Gåte-forumet), men det finnes jo mange plugins for å stoppe det. Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Det er ganske enkelt! Særlig hvis du har en host med kontrollpanel som har Fantastico. Da er bare å velge navn på forum, brukernavn og passord, og trykke innstaller. Det som er litt vanskeligere er å beskytte mot hackere og spammere (var vel rundt 5-10 spammere som registrerte seg hver dag da jeg var admin på Gåte-forumet), men det finnes jo mange plugins for å stoppe det. Jeu, tror jeg får prøve ut det Er host hos web10.nu nå da.. Vet ikke om de har noe sant. Men kan hende det blir en annen host nå. Skal samerbeide men en annen gjeng og. Har du forslag til host som har Fantastico? Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Har nettopp begynt å bruke Lunar Pages, er hittil veldig fornøyd. De har fantastico og cpanel, et kontrollpanel som er veldig enkelt å bruke. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvorfor ikke bare bruke phpbb, noe lignende diskusjon.no sitt? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Diskusjon.no bruker Invision Power Board, noe som koster penger. Dette er dog meget profft. Det koster faktisk ikke så utrolig mye heller. Tror det er rundt tusenlappen for en lisens. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvilket ferdigforum man bør bruke kommer vel helt ann på hva man skal bruke det til, samt hva man trenger. IPB, som Diskusjon.no bruker, er vel i det meste laget for en privatperson som sikkert ikke får mer enn et par hundre medlemmer. Men hvis man er villig til å bruke så mye penger, er det en annen sak. Selv kan jeg anbefale PunBB. Det er simpelt, inneholder ikke masse unødvendige funksjoner og er veldig lett å forandre stilen på, så lenge du kan litt CSS og har tålmodighet. Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Hvilket ferdigforum man bør bruke kommer vel helt ann på hva man skal bruke det til, samt hva man trenger. IPB, som Diskusjon.no bruker, er vel i det meste laget for en privatperson som sikkert ikke får mer enn et par hundre medlemmer. Men hvis man er villig til å bruke så mye penger, er det en annen sak. Selv kan jeg anbefale PunBB. Det er simpelt, inneholder ikke masse unødvendige funksjoner og er veldig lett å forandre stilen på, så lenge du kan litt CSS og har tålmodighet. Holder på å sette meg inn i Dreamweaver nå. Så må jeg vel også finne litt ut av koding. Skjønnte ikke så mye om hvordan jeg skal få dette forumet på en webside. Lastet det ned for å se. Men kommer vel med tiden. Nå har jeg ikke tenkt å sette meg grundig inn i koding. Liker mest programmer som gjør det for deg. Men hva må jeg kunne for å få dette på en webside? Da av css og den slags. Noen tips til guider hvor en lærer dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå