Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intel Core 2 Duo E6600 @ 100 grader

Anbefalte innlegg

Har en C2D E6600 i PC-en, og tempraturen på den er nærmere 100 grader (PC-en skur seg av på 97), selv i BIOSen.

Problemet kom etter at jeg tideligere i dag dreiv å fiklet litt inne i PC-en (det var IKKE meningsløs fikling) og fikk dunket hardt i kabinettet. PC-en ville ikke starte i det hele tatt etter det dunket, og etter mye feilsøking så prøvde jeg å ta ut og inn CPU'en. Dette fikk PC-en til å starte, dog hadde CPU'en syke tempraturer (90-100 grader), noe jeg med engang tenkte var feilmåling, men etter å ha tatt på prosessoren fant jeg ut at det ikke kunne være det, siden jeg brant meg på den.

Selvom det ikke er optimal kjøling(tror det er kommet støv i kjølepastaen, siden jeg ikke hadde ny kjølepasta for hånden når jeg demonterte CPU) så skal vel ikke en C2D komme opp i 100 grader?

Forresten, jeg kom meg inn i Windows et par minutter, og fikk da åpnet et program som leser av tempraturen, og den viste da at kjerne 1 var på 29 grader, men kjerne 2 da var på ca 60-70 grader, så det må vel være en feil med CPU'en?

Så hva skal jeg gjøre? Sende den inn til Komplett (der jeg kjøpte den)?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som den ene kjernen e brent/defekt og tatt skade av et eller annet. etter du fiklet litt, e du sikker på kjøleviften te cpu funket. ellers tar det ikkje lang tid før ting blir varmt og ødelagt. gammel pasta mener eg ikkje skal gjøre slik at temp som du beskriver skal oppstå..... litt rart at cpu e så varm hvis viften funker så den skal, men hadde nok prøvd å levere den inn uavhengig om klokket eller ei

Lenke til kommentar

Å oppfordre til å levere inn en CPU som kanskje er "klokket i stykker" syns jeg er å oppfordre til svindel. (Selv om det muligens ikke er problemet i dette tilfellet) Det er vel ikke særlig lurt.

Tilbake til det trådstarter lurer på. Tempen høres jo helt vannvitig ut. Min E6600 ligger på 40 grader idle når den er klokket opp til 3,2 på luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...