anders iver Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 wiki.archlinux.org/index.php/Beginners_Guide dessverre ikke så mange bilder, installasjonen er jo i tekstmodus, men veldig gode forklaringer. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Og som tidligare nevnt i tråden: http://wiki.archlinux.org/index.php/Offici...x_Install_Guide Visst du trenger hjelp så anbefaler eg også #archlinux @ Freenode (IRC). Ellers er det berre å spørre her eller på Arch forumet: http://bbs.archlinux.org Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 P10, du kan bruke binær OpenOffice, emerge -av openoffice-bin. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Høhø, jeg kastet ut Sabayon for ett par dager siden og la inn Gentoo i stedet. Sabayon har for mange custom ting, som stadig gjorde at jeg ble nødt til reinstallere det pga. oppdateringer som føkka det godt til. Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Jeg leser at Gentoo og Arch kan tilpasses behov og maskinvare mye bedre enn andre distroer klarer... eller sagt på en annen måte: Gentoo og Arch må skreddersyes til systemet ditt for i det hele tatt å fungere! Spørsmålet er da: Hvilken av de to distroene bør jeg velge?? Jeg kommer til å trenge MYE "holde i handa og lede fram steg for steg"dokumentasjon regner jeg med... Grunnen til at Gentoo og Arch er mer stabile linux dists er fordi du kan konfigurere hw config og slikt ved installasjon. I de fleste andre dists er det auto-detect som kan skape litt kluss ved at ikke hw er oppdaget helt riktig. Dokumentasjon er det bøtter av. Bare gå inn på hovedsiden til dists å start lesingen. Arch blant annet har en ganske god dokumentasjon. Til nå har jeg vært innom de fleste mainstream-distroene og kun holdt meg til GUI-installasjoner... men problemet mitt er at jeg aldri blir helt fornøyd... det er alltid ett eller annet som ikke fungerer helt som jeg vil, eller så opplever jeg at distroene er litt for ustabile til at jeg klarer å slappe helt av og nyte opplevelsen... Min stasjonære er også ganske rasist mot linux. I alle linux dists jeg har prøvd (som er ganske mange) så har det dukket opp mange plagsomme, uforståelige problemer som jeg har prøvd å fikse i dager. Though best ut var vel ubuntu (selv om jeg hate rå innrømme det). Skulle heller ønske at det var opensuse. Linux funker som et solid fjell på min laptop da. Endret 14. februar 2008 av Arath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå