Rockyeid Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei Jeg vurderer å kjøpe en bærbar pc fra USA. Bestiller den til en adresse i USA, så tar en kompis den med seg hjem når han skal en tur over. Er det noen problemer jeg kan støte på? Det er vel ikke noe problem å skifte til norsk skrift? (ikke skifte hele tastaturet altså) Er klar over garantien jeg går glipp av... Angående pc, har jeg tenkt på en Hp Pavillion dv2700t. Følgende spesifikasjon koster ca 5500 NOK: 14.1 WXGA, C2D T7250, 2gb ram, 160gb, 8400 gs. Noen som har noen tips til pc i samme prisklasse, og skjermstørrelse 13.3" - 14.1" ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 å velge norsk tastaturoppsett er lekende lett. Det du bør være obs på, er at dersom kameraten din blir stoppet i tollen med en bærbar pc i en uåpnet eske, blir han nødt til å fortolle den, altså betale moms (25% av kjøpspris), ettersom det da er helt klart at han ikke hadde den med seg ut av Norge. Lenke til kommentar
Rockyeid Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Verdien er jo under 6000, så da trenger du ikke betale moms for den, når en person (og ikke post) tar den med seg inn i landet. Litt klønete skrevet... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Verdien er jo under 6000, så da trenger du ikke betale moms for den, Dette gjelder totalverdien kameraten din tar med seg av innkjøpte varer (ikke pr gjenstand). Lenke til kommentar
Rockyeid Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Ja...selvfølgelig.. Ellers kunne man jo importert ubegrenset av varer under 6000 uten å betal moms.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå