Gå til innhold

Navngiving på mp3-er..!


Anbefalte innlegg

Flere som vil kommentere hvor teit navngiving av mp3-er er? :x

 

Gjerne det. Navngivning av mp3 er skikkelig teit, altså!

 

For å være litt on-topic også (ikke fordi jeg føler noen trang eller no'...):

1. 'artist - tittel' burde da være tilstrekkelig for løs-mp3. Albumnavn i filnavnet er vel strengt tatt ikke nødvendig (hørt om id3?). Er det et problem at filnavna blir lange?

 

2. Jeg er perfeksjonist selv, når jeg gidder. Pleier å gå for det alternativet folka (altså bandet) bruker selv, om det er mulig å oppdrive.

 

3. Mappe for hvert album burde da være bankers. Sangnr foran artist føles feil for meg (med mindre det er div.artister-plate). Har brukt 'artist - sangnr - tittel' ei stund nå, men vurderer å droppe artist, siden jeg naturligvis har egen mappe for hver av dem også.

 

 

Så et spørsmål til dere... Jeg tar verken medisiner eller timer for mine tvangslidelser. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et par spørsmål angående navngiving av mp3-er. Jeg ser helst at folk som liker å kalle mp3-ene sine "34829482(1)(2).mp3" holder seg vekke fra denne tråden. Det er faktisk ganske vesentlig å navngi mp3-er, både for selv å holde oversikten, men kanskje også pga. deling over Internett!? (mener selvsagt deling over til naboen da..)

 

D:Mp3zDiverse

Gavin Rossdale - Adrenaline (Triple X Soundtrack).mp3

Glow - President of Borderland.mp3

Puddle Of Mudd - She Fucking Hates Me.mp3

 

D:Mp3zAlbum

Pearl Jam - Riot Act

01 - Pearl Jam - Cant Keep.mp3

02 - Pearl Jam - Save You.mp3

...

Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf

01 - Queens Of The Stone Age - You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire.mp3

02 - Queens Of The Stone Age - No One Knows.mp3

...

System of a Down - Steal This Album

01 - System of a Down - Chic 'N' Stew.mp3

02 - System of a Down - Innervision.mp3

...

 

Som dere ser ovenfor så er jeg ikke helt konsekvent, og dere liker kanskje ikke måten jeg navngir dem på? Hjælp..!

 

1. Løse mp3-er har jeg på formen "Artist - Tittel". Hva synes dere om dette? Blir det ikke bare tungvint å ha med Album og Sangnr? Blir jo sinnssykt lange filnavn..

 

2. Queens Of The Stone Age eller Queens of the Stone Age. Hva er egentlig korrekt? (tenker på liten/stor bokstav i ordene of/the)

 

3. Jeg har en mappe for hvert album. Hver mp3 er da på formen "Sangnr. - Artist - Tittel". Tåpelig? Hva gjør dere og hvorfor?

 

Håper det kommer noen skikkelige svar! Takk! :)

 

PS. Ja, jeg er en liten perfeksjonist. Godta det!

 

 

God damnit man ..... har du noen gang hørt om "do your own thing ?" ... Gjør det du selv synes fungerer.....du trenger vel ikke skape en stortingshøring hver gang du vil ta colaen ut av kjøleskapet ?

 

"Meet meet, skal jeg ta den ut ved å holde i flasken eller skal jeg holde den i korken ? Hva synes dere ? ... skal jeg ta av korken først....? Hjelp meg !, jeg klarer ikke tenke selv! "

 

"Mom, I`m finished" ........

Lenke til kommentar
Flere som vil kommentere hvor teit navngiving av mp3-er er? :x

Gjerne det. Navngivning av mp3 er skikkelig teit, altså!

Du ser den smilien bak der? Det betyr at hvis flere kommenterer dette, så får jeg det uttrykket i ansiktet mitt.. :)

 

Er det et problem at filnavna blir lange?

Hvis jeg brenner en data-CD med mp3-er, så er ofte filnavnene for lange til å komme med.. (de blir da kuttet av på midten) Men mulig det er noen innstillinger i Nero jeg ikke har fått med meg..?

 

Tvangslidelser? Ehh.. en sykkeltur hjelper for det meste!

Lenke til kommentar
God damnit man ..... har du noen gang hørt om "do your own thing ?" ... Gjør det du selv synes fungerer.....du trenger vel ikke skape en stortingshøring hver gang du vil ta colaen ut av kjøleskapet ?

 

"Meet meet, skal jeg ta den ut ved å holde i flasken eller skal jeg holde den i korken ? Hva synes dere ? ... skal jeg ta av korken først....? Hjelp meg !, jeg klarer ikke tenke selv! "

 

"Mom, I`m finished" ........

Først av alt har du en dobbelpost. Kan du ikke slette den ene?

 

Ellers har jeg tenkt å gjøre det jeg selv synes fungerer best. Men på samme tid ønsker jeg å høre hvordan resten av verden gjør det. Er det plutselig blitt ulovlig å spørre om andres synspunkter? Trodde dette forumet var til for å hjelpe folk. Jeg trenger litt hjelp til dette..

 

Og ja, jeg har alltid hatt vanskeligheter med å ta valg. Derfor spør jeg heller to ganger for mye enn to ganger for lite. Beklager hvis du ikke liker tråden, men den er i alle fall interessant for noen!

Lenke til kommentar

Hvis jeg brenner en data-CD med mp3-er, så er ofte filnavnene for lange til å komme med.. (de blir da kuttet av på midten) Men mulig det er noen innstillinger i Nero jeg ikke har fått med meg..?

 

RecordNow MAX 4.5 er absolutt å anbefalle (prassi brennemotor fra Veritas), der er det skikkelig støtte for lange filnavn, nero er talentløs på dette dessverre. brenner alltid mp3 og ogg. filer med progs som bruker prassi engine.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er perfeksjonist. Sånn organiserer jeg MP3'ene mine:

 

Ved "enkeltsanger":

C:My MusicBlack MetalArcturusArcturus - Ad Absurdum.mp3

 

Ved hele album:

C:My MusicBlack MetalDimmu BorgirEnthrone Darkness TriumphantDimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant 05 - The Night Masquerade.mp3

 

På denne måten slipper jeg å bruke tid på å skrive ID3 tags på Winamp, jeg bruker istedet filnavnet som sangtittel (hvis det var mulig å forstå.. :wink: )

Lenke til kommentar

Jeg gjør det samme som henrikmain.. Er ikke perfeksjonist, men liker å ha mp3'ene ryddig ihvertfall.

 

En hel**etes jobb, men det er verdt det når en skal leite fram en sang blandt noen tusen mp3'er. Bruker som regel å laste alle mp3'ene i playlista.

Dessuten er det greitt å vite hvilket album sangen er på uten å måtte få fram id-taggen (ikke at det er den store jobben, men bare enklere).

 

Bruker ett fiffig program som heter Mp3 Formatter 5.0 til å gjøre jobben. Den leser Id-taggen(e) om det er noen, og gjør den om til "formatet" : Artist - Album - Tittelnr - Tittel.mp3 ..

En kan også masse-rename mp3'er. To klikk og ferdig.

 

Må gjøre det manuelt noen ganger, men litt cut'n'paste gjør susen da.

Lenke til kommentar
Bruker ett fiffig program som heter Mp3 Formatter 5.0 til å gjøre jobben. Den leser Id-taggen(e) om det er noen, og gjør den om til "formatet" : Artist - Album - Tittelnr - Tittel.mp3 ..

En kan også masse-rename mp3'er. To klikk og ferdig.

 

Vil bare si at mp3-tag-studio gjør dette, pluss at du kan velge formatet på filnavnet selv, og en masse andre feutures. (vet det blir mye skryting av det programmet, men det er det beste, ihvertfall det beste jeg har prøvd).

 

AtW

Lenke til kommentar
Bruker ett fiffig program som heter Mp3 Formatter 5.0 til å gjøre jobben. Den leser Id-taggen(e) om det er noen, og gjør den om til "formatet" : Artist - Album - Tittelnr - Tittel.mp3 ..

En kan også masse-rename mp3'er. To klikk og ferdig.

 

Vil bare si at mp3-tag-studio gjør dette, pluss at du kan velge formatet på filnavnet selv, og en masse andre feutures. (vet det blir mye skryting av det programmet, men det er det beste, ihvertfall det beste jeg har prøvd).

 

AtW

 

helt enig, mp3 tag studio er best! :woot: skulle akkurat til å anbefale det selv men. har alle featuresa du treng for mp3 tagging og renaming! yeah! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...