Baconburger Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ja, jeg instalerte Ubuntu 7.10 på fredag. Jeg var glad og bli for at jeg hadde fjernet min fæle Windows XP. Men så fant jeg pina meg ikke ut hvordan jeg fikk til å få trådløst internett på Ubuntuen min! Jeg prøvde alle mulig slags måter, men alt var mislykket. Så da måtte jeg jo lete fram XP-plata mi, for så å instalere driten igjen. Så jeg lurte jo på om noen vissteom hvordan man fikk til å koble til et trådløst nettverk i Ubuntu 7.10. Og jeg har prøvd å gøøgle, men ikke no jeg skjønte, i alle fall... Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Hvilket trådløst nettverkskort har du? Fikk du noen feilmeldinger under oppkoblingsforsøk? Endret 3. februar 2008 av mariunae Lenke til kommentar
vegham Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Har du driver installert? Nei: koble til et lokalt nettverk og se om restricted drivers manager klarer å finne driver til kortet. Ja: se dmesg. Lenke til kommentar
Baconburger Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Har du driver installert?Nei: koble til et lokalt nettverk og se om restricted drivers manager klarer å finne driver til kortet. Ja: se dmesg. Da jeg skulle instalere driverne, så kom det noe om at jeg måtte være koblet til internett for å få alle, så han nektet å instalere de. Eller.. Det var en driver som ble instalert, men den hjalp ikke mye til at jeg ikke hadde internett. Og jeg vet dessverre ikke hvilket nettverkskort jeg har. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 huk av alt i restricted som dukker av øverst til høyre hvis du trenger det. Etterpå venstreklikker du på skjermene ved siden av klokke+dato så får du opp en liste over tilgjengelige nettverk Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 restricted driver manager henter ned filer fra internett når den installerer drivere. Ergo man bør være kobla på via en kabel-forbindelse. Kan du skrive ned hvilken driver du prøvde å installere når den ville koble seg opp mot internett? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Åpne en terminal og skriv "lspci | grep Network" Den kommandoen forteller deg hvilket trådløst nettverkskort du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå