Gå til innhold

Noen som har noen bra ideer?(oppfinnelser)

MrL

Anbefalte innlegg

Jeg og noen andre skal ha et prosjekt i morra, der vi skal lage bedrift og finne opp et produkt/vidreføre et annet produkt. Ingen av oss har kommet på så veldig mye, så jeg lurte på om det var noen her som hadde noen bra/kule ideer til oppfinnelser? Da snakker jeg ikke om en flyvebil eller sånne store avanserte ting, men sånne enkle ting som en østehøvel f.eks. Noen som har noe de vil dele?` :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når du snakker om ostehøvel... prøv å fiks en ostehøvel som skjærer 2-3-4 skiver på en gang... sånn at vi late (les: meg) slipper å skjære en og en skive...

Edit: Leif

Genialt. Har aldri tenkt på de før.

Hadde vert kult med en liten pille som gjorde deg stappmett da.

Lenke til kommentar

Jeg har en liten idè, selv om det ikke akkurat er en oppfinnelse. Dere vet de svarte lærbøkene der man skriver ned avtaler, dater o.l. De linjene er irriterende små, så jeg tenkte at det må gå ann å lage en sak til printeren slik at man kan redigere digitalt.

Lenke til kommentar
Hadde vert kult med en liten pille som gjorde deg stappmett da.

Så kjedelig.

Nei, absolutt ikke. Tenk hvor mye tid man hadde spart.

Det er jo utrolig digg å spise en diger stygg god middag.

Men det er nesten umulig å få ned ei tørr brødskive om morgenen. Tenk hvor digg det hadde vert å bare hive innpå en pille, og bli god og mett om morran :)

Lenke til kommentar

Tviler på de har kompetanse og/eller mulighet til og lage en slik vindunderpille, men hadde vært digg ja. en like umulig opfinnelse er makrobølgeovnen. en mikrobølgeovn som kjøler ned i stedet for og varme :) litt vanskligere og få molekylene til å roe ned enn å bevege seg fortere :p.

Uansett. realistisk opfinnelse kan jo være ett håndkle som gjør det lettere og skifte på stranda uten og vise mandommen din til resten av verden? eller toalett nattlys? :p

Lenke til kommentar

Leste i Handelsbladet FK noen som hadde funnet opp en Varetrekker for å trekke varer fram fra bakerst i hyllene uten å måtte begynne å ta hele hånda bak.

Det var jo selvfølgelig deres ide og er patentsøkt.

På jobb laget vi noe liknende for 3-4 år siden etter min ide.

Det er en Palletrekker, til bruk på lettere paller som flaskerom etc der hvor man ikke alltid kommer til med Jekketralle/Truck.

Laget i stål med Gummiert håndtak tror jeg det kan bli en best-seller til bedrifter.

Enkel å lage, enkel å bruke og bruker lite plass.

post-70891-1202132415_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...