Gå til innhold

Ble en rev på åte i natt..


Anbefalte innlegg

Ble en revetispe på rundt 6kg i natt, fantastisk fin pels så vurderer å stoppe den ut.

 

Var på besøk hos en kompis for å spille litt poker og på vei hjem så jeg mye revespor, kanskje ikke rart siden jeg har hatt åte ute i en måned og det har vært mye rev innpå.

 

Har et rom ved siden av soverommet der vinduet står åpent og døra på gløtt, lett å komme til uten å lage lyd og 24-25 meter til åtet.

 

Hagla henger klar på veggen med trang choke.

 

Lå i senga og så på Dexter sesong 2 men bort i vinduet og kikka med jevne mellomrom, midt ute i andre episode så jeg bevegelse.

 

Lista meg utav soverommet og la en magnumpatron med grove hagl i hagla, åpna døra forsiktig og stille bort til vinduet..

 

Sikta inn på reven men han smatt inn imellom noen busker, jeg så litt av reven men kunne ikke være sikker på et godt skudd så jeg holdt igjen mens pulsen slo så jeg var sikker på reven kunne høre det:)

 

Jeg sto i samme stilling mens det lille jeg så av reven forsvant, bannet litt for meg selv men rørte meg ikke da rev veldig ofte kommer tilbake på åtet.

 

Etter et lite minutt kommer en rev inn fra en annen vinkel og stopper på åtet, stakkaren datt i smellet og ble liggende.

 

Ikke sikker på om det var en eller to rever men på sporene å dømme så har det nok vært 3-5 rever innom åtet i løpet av kvelden i går.

 

Får se om det byr seg flere sjangser neste helg:)

 

Bilder her http://airguns.110mb.com/myhunts/fox/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hvorfor jakte på noe som er unyttig:S

 

Matjakt synes jeg er greit men troofe jakt er drøyt.

 

Man holder bestanden nede på et levedyktig nivå. :)

 

Gratulerer med flott fangst, junkhouse. :D

 

 

Takker:)

 

Det har en viss effekt å desimere rovdyrbestanden, spesiellt når det er så mye rev som det er nå...

Lenke til kommentar

Hehe gratulerer, men syns måten din er litt barnslig. Sitte å se på dexter i stua og så gå til vinduet og skyte en rev.

Fattern pleier å kalle jakt der man sitter stille å venter på et stort/rolig dyr skal komme for handicap eller seniorjakt. Hvem som helst kan jo drepe en rev som står stille å spiser.

Ikke noe å skryte av mao.

 

Prøv deg på skogsfugl jakt, der kan man ikke se på DExter sesong 2 mens man jakter.

Går du med en venn på skogsfull jakt er det så mye man må følge med på.

Lenke til kommentar

Her var det veldig mange som kommer met uttalelser om at man ikek skal skyte rev. Rev tar harer, storfugl og annen skogsfugl. Tar man ikke reven, kommer alt det til å bli borte. Rev er rovdyr, og bestanden skal derfor holdes nede.

Er ofte konkurranser på rovdyr: rev, mink, mår, kråke, skjære osv. De fleste jegerne dreper ikke rovdyr for morro skyld, men for å regulere bestanden. Men dette skal vel ikke diskuteres i denne tråden.

 

Vil bare si gratulerer! veldig pen rev. Begynner å få alt for masse åte i fryseren her hjemme, så må få lagt ut en del igjen.

Lenke til kommentar
Hehe gratulerer, men syns måten din er litt barnslig. Sitte å se på dexter i stua og så gå til vinduet og skyte en rev.

Fattern pleier å kalle jakt der man sitter stille å venter på et stort/rolig dyr skal komme for handicap eller seniorjakt. Hvem som helst kan jo drepe en rev som står stille å spiser.

Ikke noe å skryte av mao.

 

Prøv deg på skogsfugl jakt, der kan man ikke se på DExter sesong 2 mens man jakter.

Går du med en venn på skogsfull jakt er det så mye man må følge med på.

 

 

Nå jakter jeg blandt annet skogsfugl, and, gås, rype og hjort.

 

Jeg jakter både med og uten hund, alene og sammen med andre...

 

Tror heller du skulle skaffet deg litt erfaring før du uttaler deg:)

 

Nå sier ikke jeg at å skyte rev på åte er noe særlig til jakt, for det syns jeg virkelig ikke at det er, på lik linje med posterings jakt etter hjort og elg.

 

 

Det det derimot er, et utrolig effektivt virkemiddel for å holde bestanden på et ansvarlig nivå som igjen fører til bedre vilkår for skogsfugl osv..

 

For meg så er den virkelige utfordrende jakten den etter rugda med GS om høsten:)

Endret av junkhouse
Lenke til kommentar
Hehe gratulerer, men syns måten din er litt barnslig. Sitte å se på dexter i stua og så gå til vinduet og skyte en rev.

Fattern pleier å kalle jakt der man sitter stille å venter på et stort/rolig dyr skal komme for handicap eller seniorjakt. Hvem som helst kan jo drepe en rev som står stille å spiser.

Ikke noe å skryte av mao.

 

Prøv deg på skogsfugl jakt, der kan man ikke se på DExter sesong 2 mens man jakter.

Går du med en venn på skogsfull jakt er det så mye man må følge med på.

 

 

Nå jakter jeg blandt annet skogsfugl, and, gås, rype og hjort.

 

Jeg jakter både med og uten hund, alene og sammen med andre...

 

Tror heller du skulle skaffet deg litt erfaring før du uttaler deg:)

 

Nå sier ikke jeg at å skyte rev på åte er noe særlig til jakt, for det syns jeg virkelig ikke at det er, på lik linje med posterings jakt etter hjort og elg.

 

 

Det det derimot er, et utrolig effektivt virkemiddel for å holde bestanden på et ansvarlig nivå som igjen fører til bedre vilkår for skogsfugl osv..

 

For meg så er den virkelige utfordrende jakten den etter rugda med GS om høsten:)

Ok her viser du at du har litt mer peiling ja.

 

Det du skrev i første innlegg hørtes bare dumt ut.

Se på Bygg Mester Bob eller hva det var og så gå til vinduet og skyte en rev.

hehe my mistake

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...