Innos Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Har bestemt meg for å endelig begynne å spille trommer, etter å ha utsatt det i evigheter. Grunnen til dette er at det å ha et skikkelig trommesett ikke er en mulighet for meg, så ikke prøve å overtale meg til å kjøpe akustisk. Ja, digitale trommesett er kjipe, men det er bedre enn ingenting. Det bør ta lite plass, og kunne pakkes sammen og gjemmes vekk når det ikke brukes. Vil helst ha noen som ligner så mye på virkelige trommer som mulig, slik at overgang til akustisk senere blir så lett som mulig. Lyd er nedprioritert, jeg skal bare lære foreløpig. Får meg et akustisk et om jeg skal ta det videre. Å ha dobbelpedal er ikke et must, dette kan jo kjøpes senere, men bør ha muligheten til dette (ser at noen har basstrommer som bare er litt større enn klubba, det vil jeg helst unngå). Vil ha det så billig som mulig, men belager meg på å bruke 5000 +/-. Settet som virker mest aktuelt foreløpig er Alesis DM-5 PRO, som ser ut til å ha halv-akustiske trommer (kan hende de bare er slik for utseendes skyld, er helt grønn når det gjelder trommer), istedenfor trommer i et rart mørkt stoff, som de fleste har. De har også kommet med et sett med cymbaler og hi-hat som ligner mer på de vanlige, men det har jeg ikke sett til salgs enda, og prisen begynner nok å bli litt stiv da. Vet egentlig ikke hva jeg er ute etter, men skal se om jeg får prøvd noe greier i en musikkforretning (vet derimot ikke helt hva jeg ser etter, da jeg ikke har prøvd å spille trommer engang). Skal først og fremst spille metal, det vil i mitt tilfelle si at jeg stort sett skal bruke skarptromme, bass og hi-hat, og en del blastbeats og bruk av dobbeltpedal. Kjøper gjerne brukt/fra utlandet. =) ---Kort versjon--- Hva: Digitalt trommesett med MIDI for nybegynner som stort sett skal spille metal, mulighet for dobbeltpedal er viktig. Pris: 5000 kr +/- (aller helst minus). Er villig til å kjøpe både brukt og fra utlandet, så det skal vel gå an å få noe kurant for en nybegynner for dette. Takker på forhånd for alle anbefalinger, tips osv. =) Copy-paste fra tråden min på trommeforum.com, veldig lite aktivitet på den delen av forumet der. =p Tenkte jeg ikke skulle forsøple trommetråden med en slik post, men om det er det som er normal praksis kan jeg godt poste der også. Trenger dere mer informasjon om noe er det bare å spørre. Endret 3. februar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå