Arteju Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Fant MYE om dette på forumet, men svært få hjelpsomme løsninger. Feilmelding : Dette webområdet kan ikke vises i Internet Explorer Mest sannsynlige årsaker: Du er ikke koblet til Internett. = Tull. Vet jeg kan, laster ned filer via torrent selv om jeg ikke kan se internett sider. Det er problemer med webområdet. = Tull Virker på den bærbare med samme IE Version Det kan være en skrivefeil i adressen. = Tull .Er lagret i favoritter. Ingen skrivefeil. Dessutenvirker det innimellom+virker på laptopen. PC Laptop = Compal IFL90+ Med Vista Ultimate PC Stasjonær(Den med problemer) = Windows Xp, 2GB ram, Nyeste Explorer. Trådlys Ruter Dlink DIR-655 PCI Nettverkskort Dlink Rangebooster DWA-547 Problem = Har virket uten problemer i et par mnd. Men nå er det plutselig blitt krøll. Når jeg går inn på internett så hender det ofte at jeg ikke greier å se internett sider. Av en eller annen grunn. Mens samtidig så kan maskinen laste ned filer. Så den er tydligvis koblet til nettet. *Har prøvd forskjellig Drivere, oppdateringer osv. Kan pinge feks www.vg.no uten å få svar på mer enn kanskje 1 av 4. Men samtidig så kan jeg fortsatt laste ned med flere 100 kbps. *Å kjøre ipconfig/ renew eller release hjelper ikke. *Å deaktivere Brannmur og antivirus hjelper ikke. *Å kjøre på åpent eller lukket nettverk hjelper ikke Vet snart ikke hva mer jeg skal prøve .. Noen forslag? Endret 5. februar 2008 av Arteju Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Du kan prøve winsockfix. http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network...inSockFix.shtml Viker det ikke kan du poste en hjt-logg. http://www.trendsecure.com/portal/en-US/to...ckthis/download Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg støtter hans3k. Prøv en annen browser så du vet om problemet er browseren eller pcen. Dersom du ikke liker Opera, kan du f.eks teste Firefox. Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Hva er de beste alternativene å prøve? Er det stort sett Opera og Firefox det går i som alternativ? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Kan også sjekke hva som står på proxy-innstillingene. Skal fortsatt gå an å pinge når man har feil proxy, men kan prøve likevel. Finner dette på "verktøy - lan-innstillinger" Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Hurtigversionen av feilsøking ser da ut til å ha virket. En formatering for deretter å legge inn på nytt. Tok rundt 3 timer.. Lenke til kommentar
no_depression Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hurtigversionen av feilsøking ser da ut til å ha virket. En formatering for deretter å legge inn på nytt. Tok rundt 3 timer.. Virker som jeg har samme problemet. Hva eksakt gjorde du for å løse det? Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Jeg formatterte harddisken på maskinen, og la inn Windows og alt annet på nytt: D Sikkert ikke den letteste løsningen, men det virket for meg Endret 3. april 2008 av Arteju Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå