Dewil Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Casemod project hw.no Etter mye tenking og mere tenking, tenking igjen, så fant jeg ut at shit, La gå.. Som Ole Brumm har sagt: "For når man er en Bjørn med Bare Liten Forstand, og man tenker på Ting, så er det ofte at Tingen kjennes mye lurere ut når den er inni deg enn når den kommer ut og andre kan se på den." Så derfor MÅ jeg bare prøve og håper at prosjektet blir godt tatt i mot nettop her. Inspirasjon Som kjent har harware.no sine nettsider blitt oppdatert og fått et nytt design. Det var første dagen jeg tenkte på ideen ved å lage en casemod som nettop reflekterer hw.no's nye design. Har sittet endel og tenkt på hvordan løse hvordan dette skal se ut. Utstyr (hardware) Selve grunnstenen i bygget skal være rammen og deler av innmaten til min VapoChill PE. I dag har jeg strippet kassa og sett litt på hvordan jeg skal løse dette. Vapo: Demontert: Hovedkortet som er planlagt å brukes er Asus M2N32-SLI Deluxe med nForce 590 brikkesett. Dette er ikke fastsatt enda da jeg også har mulighet til å bruke Asus M3A32-MVP DLX/WIFI med AMD 790FX. Cpu blir en AMD X2 6400. Ram blir 2stk Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2GB Kit Av skjermkort har jeg liggende et ATI radeon x1900xtx men dette begynner å bli gammelt så jeg lurer egentlig litt (veldig mye) på om jeg skal bytte ut dette med noe som kan settes opp i crossfire eller SLI. Da er det greit med 2 hovedkort å velge på Håper prosjektet blir tatt godt i mot. Tegninger og videre plan kommer utover i uka. Kom gjerne med forslag til endringer du også!! Gjerne på PM eller her: Kommentar tråd Endret 4. februar 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Casemod project hw.no Design En dag har nå gått og jeg har klart å lage et grunnlegende design av hvordan kabinettet skal se ut. Det Forste jeg gjorde var å tegne ramma, da har jeg nemlig noe å forholde meg til når jeg tegner opp hvordan det skal se ut. Etter at ramma var tegnet lagde jeg en basic utgave av hvordan jeg skal løse selve utseendet. Den flotte runde blokken er kompressoren. Psu blir også et lite plasseringsproblem, Jeg skal nemlig ha inn 2 separate Psu. Den ene skal gi strøm til alle komponenter i maskinen og en egen psu til kompressoren. Denne siden er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med. Usikker på om jeg skal speilvende det som er på motsatt side eller som jeg skal lage noe annet. Kanskje jeg lager en liste på døren med gjennomsiktig tekst av navnene til søstersidene. Hardware: Hovedkortet er bestemt og det blir Asus M3A32-MVP DLX/WIFI Kjøleløsning er ikke helt bestemt enda. Jeg har hatt litt problemer med AM2 sokler og denne vapochill typen. Det er nemlig ikke laget tilbehør som gjør at vapoen passer AM2. Heldigvis kan det lages. For ikke lenge siden modifiserte jeg braketten som skal plasseres på HK som holder selve kjøleren. Nå mangler kun å få laget en plate som holder i mot. Her er blide av denne mystiske platen. hullene på bildet er laget til å passe s939 1 hull på hver side (pa tvers av cpu) de 4 andre i hvert hjørne er laget til å passe intel P4 sokkel mener jeg å huske. Stengene er plassert slik at de passer med AM2 sokkelen. På bildet under ser du hvordan dette henger sammen. Mellom platen med stengene og selve kjøleren skal hovedkortet ligge og cpu sokkelen. Det som jeg da mangler er en plate jeg kan skru over kjøleren som møter med stengene så jeg får skrudd dette sammen. Den plata skal ligge mot den "hyllen" tommelen min holder i. Kom gjerne med forslag til endringer du også!! Gjerne på PM eller her: Kommentartråd Endret 4. februar 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå