Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er p-pille egentlig nok?

Gjest Guest_Bruker_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den dagen man slutter med pillene KAN man bli gravid. Mange tror at det ikke er mulig. Det er en stor falsk trygghet og tro noe annet.

Ja jeg håper da for guds skyld det!!

Det er forresten kjempelett å få tak i resept på p-piller. Trenger ikke time hos legen engang. Er bare å ringe å si at man trenger resept og så kan du hente den neste dag. Gratis har det vært de gangene jeg har gjort det også.

Haha , jeg har venninner som er typ 28 år gamle og som fremdeles benytter seg av helsestasjonen for ungdom pga. pengene. Det synes jeg er småkjipt... Har ikke benyttet meg av helsestasjonen for ungdom siden jeg var 16 år ...

Jeg brukte p-plaster før. Var dritkjekt. Men etter ett par år begynte jeg å reagere på det, og fikk utslett der plasteret var.. så da var det kjipe piller igjen gitt..

Finnes mye kjekt på markedet da. P - stav som "Opereres" inn i overarmen, og som virker i 5 år. Spiral (som jeg skal ha når jeg har hatt barn) og p-sprøyte for de som det funker bra på..

Lenke til kommentar

Tenker du på behandlingen ? feks gu.

Sist jeg var på helsestasjonen var når fordi jeg jobbet i barnehagen like ved :p Og du verden, så mange fjortiser som satt der å fniste. Følte meg nesten litt gammel, selv om jeg var bare 20.

De fleste legene skriver ikke ut en resept til noen som aldri har gått på piller før. De kan vel kanskje si 'trenger nye, har mista resepten', mulig det funker.

Pstav funker på noen, mens andre blir dårlig. Derfor er det viktig å bestille time hos legen når man skal ha piller. Ikke bruke 'synfase' bare for di venninna di gjør det :roll:

edit:

Blir litt små irritert på folk som anbefaller ditt og datt, fordi det funker såå bra på de.

Det er faktisk legene sin jobb å uttale seg om den saken ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Hehe, klart man ikke får p-piller uten legetime første gang man skal ha :!: legen din har jo arkiv på deg.

Jeg har hatt samme legen hele livet og brukte trionetta før jeg begynte på p-plaster. Trionetta forsvant, og da jeg trengte piller igjen fikk jeg ett som lignet .

Legen din blir faktisk dritsur om du bestiller time hos han bare for å si at du trenger resept fordi du har mistet den gamle. De gangene jeg har gjort det har de ikke sjekket meg en gang , bare skrevet og hoi ut døra igjen.

venninna mi dro på helsestasjon for GU , graviditetstest (!?) og resept på p-piller.

Jeg hadde aldri orka å sitte og vente sammen med en gjeng teens bare for å få det gratis.. En time hos legen er uansett gratis dersom man drar for å sjekke seg for kjønns-sykdommer.

Lenke til kommentar

Hehe jeg har aldri orka å bestilt time til legen bare for å få en lapp. For å ikke snakke om all den ventinga. :p Det holder med å si det til de i luka, så er den klar neste dag.

Du verden så mange det var som skulle levere pissprøve på helsestasjonen da jeg var der for to år siden. :omg:

Femti prosent var sikkert gravid og de andre femti hadde klamydia. :!:

De satt jo å prata åpenlyst om det og. 'Pulte på ei kjerring i helga, må nesten sjekke kølla'. Jævli kul fyr sikkert :thumbdown:

Jeg tror legen sa til meg at 8 av 16 prøver som ble sendt inn kom tilbake positive på klamydia. SYKT.

Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk kvalm, fordi jeg vet om folk som har pult horer og alt de ramler over -uten å ha sjekket seg.

Men det er også vårt ansvar at de faktisk gjør det, evt bruk kondom. Det er bare å gi de karantene det. Hehe, men surt når det først har skjedd EN gang. Kan ikke stoppe der :!:

Plana mi var å be mannfolket sjekke seg, fordi jeg vet aldri hva slags uvær han han vært på. Men neida.. jeg rakk aldri det. Jeg er en kåt jævel ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er i et forhold hvor jeg og dama har regelmessig sex. I begynnelsen brukte vi bare kondom, men ettersom det blir utrolig dyrt etter hvert og at det ikke er like enkelt som å bare 'stikke den inn', valgte vi å gå over til p-pillen. Nå har det seg sånn at madammen har symptomer av å være gravid, det vil si hun ikke har fått mensen når hun skulle. Så nå sitter jeg litt med hjerte i halsen på å få vite om det stemmer eller ei, og lurer også på om det er naivt å tro at p-pillen i seg selv er god nok prevansjon?

P-pille er ikke nok. Anbefaler å bruke hvert fall p-stav, minipille, spiral, pessar og kondom i tillegg.

Lenke til kommentar

P-pille vil i opptil 2 av 1000 tilfeller føre til graviditet. Derfor vil kondom være smart å benytte seg av. Ellers er p-ringen veldig trygg, og hvis du har planer om å bruke p-piller i en lang kan du eventuelt bytte til p-staven som er nesten like trygg som sterilitet.

Lenke til kommentar
Ppille OG kondom? hehe.

De som bruker dobbelt har tydeligvis angst for å bli gravid, eller vært slurvete med pillene.

Hvem er vi å anbefalle ei ukjent jente diverse prevansjonsmiddel? ;) leger ?

Jeg ville i alle fall brukt kondom dersom jeg skulle hatt sex med noen jeg ikke kjenner. Ppiller beskytter ikke mot kjønnssykdommer

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...