Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er p-pille egentlig nok?

Gjest Guest_Bruker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Bruker_*

Hei,

Jeg er i et forhold hvor jeg og dama har regelmessig sex. I begynnelsen brukte vi bare kondom, men ettersom det blir utrolig dyrt etter hvert og at det ikke er like enkelt som å bare 'stikke den inn', valgte vi å gå over til p-pillen. Nå har det seg sånn at madammen har symptomer av å være gravid, det vil si hun ikke har fått mensen når hun skulle. Så nå sitter jeg litt med hjerte i halsen på å få vite om det stemmer eller ei, og lurer også på om det er naivt å tro at p-pillen i seg selv er god nok prevansjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Bruker_*

Hun var ikke gravid, mensen kom i dag, 4 dager etter normalt. Hun har vel tatt dem i 4-5 måneder nå, og skiftet merke for et par måneder siden. Så det skal ikke være noe å bekymre seg for? Ble naturlig nok bare litt urolig når vi så symptomene. :)

Lenke til kommentar

Ingenting er 100% sikkert.

Jeg har gått på mine siden jeg var 17 år ca, og aldri vært gravid!

Er man syk (omgangssyke osv) får de mindre virkning.

I begynnelsen gjør pillene teite ting med kroppen.. :p Men ting blir normalt etter å ha gått på de et halvt års tid.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke uvanlig å være litt forsinka av og til. Er du litt sent ute med mensen er det ofte lett å bli livredd for at du skal være gravid, og da kan du i alle fall banne på at ikke mensen kommer før noen dager over tida. Det meste jeg har gått var vel en uke.

Har gått på p-piller siden jeg var 16 år , og har aldri vært gravid. Det skal ganske mye til for å bli gravid. I tillegg til å glemme ei pille så må det være riktig tid på måneden osv.

Så ja, p-pille skal være nok så lenge dama di husker på å ta de hver dag. Jeg glemmer av og til, men da tar jeg begge to dagen etterpå , og har gått bra det og-.. glemmer hun flere dager på rad kan det være fornuftig å bruke kondom i 14'dagers tid . Da skal det være sikkert igjen :)

Lenke til kommentar
Jeg vet om jenter som har blitt gravid mens de gikk på pillen, men jeg nekter å tro at de gjorde alt rett. Et eller annet måtte ha sviktet!

hehe, hverken jeg eller typen har stor tro på disse jentene som tilfeldigvis blir gravide. "jeg gikk jo på pilla og alt"

Jeg kjenner et par som påstår at de ble gravide selv om hun brukte p-pillen og han brukte kondom. Sannsynlighetn er nok veldig liten, men forkommer nok statistisk sett.

Lenke til kommentar
Jeg vet om jenter som har blitt gravid mens de gikk på pillen, men jeg nekter å tro at de gjorde alt rett. Et eller annet måtte ha sviktet!

De kan jo ha gått på pillen, den er ikke helt trygg.

De kan og ha slurvet med pillen :p

Jeg derimot går på ingenting akkurat nå. haha. På tide å dra til legen å skaffe seg piller kanskje... :whistle:

Lenke til kommentar

Nei, det er de sikkert ikke. Gjør ikke noe det, hadde ikke blitt lei meg om det ble bolle i ovnen snart :!:

Men her tenkte jeg mer slik at det ikke er noe slik at man må vente i 3 uker før man begynner å ha sex uten kondom dersom man er ny på pillen.

De pillene jeg bruker har slik rødt felt, og dersom man tar den første røde pillen på den første "røde dagen" ... (mensen .. hater ordet) så er det sikkert fra dag 1. Sikkert supert for de som liker å kjøre brannbil!

Lenke til kommentar

mensen er verdens styggeste ord, så du er ikke alene om å sløyfe det ordet.

Crap kaller jeg det.

Jeg har gått på pillene i snart seks år, så mine har hvertfal vært trygge den tiden jeg gikk på de. Jeg må bare huske på å ringe til legen, blir jeg gravid så dør jeg :!:! men skjer det så skjer det. hehe.

Utrolig kjipt å glemmte å ta en pille eller to. Mange får store blødninger av det..

Heldigvis er ikke jeg en 'bløder' :p

Enda mer surt for folk som er over fruktbar eller hva jeg skal kalle det, og blir gravid når de glemmer å ta EN liten pille. surt!

Lenke til kommentar

"kjære, jeg har sånn drit denne uka , så .... ikkeno kos i kveld" :!:

Jeg tror ikke noe på at det går an å bli gravid av å glemme en pille.

Jeg hadde ei venninne som med vilje sløyfa pillene uten å si fra til fyren sin i håp om bolle i ovnen. De hadde vært sammen i typ 2 måneder og hun ble selvsagt gravid . "Ops kjære, jeg må ha glemt en pille" . SINNSYKT dårlig gjort..

Graviditet er ikke noe jeg forhaster meg med. Har alt for mange venninner og bekjente som er blitt alene med 1 og 2 barn. Det må være sinnsykt kjipt.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ei som plutselig ble gravid en dag, og hun har gått på pillen lenge og aldri glemt en eneste en ;) Alt går an!

Jeg leste på et forum her om dagen: *blir jeg ikke gravid innen jeg er 35 går jeg på byen og puler på meg en unge assa*. Hallo? Lite mellom ørene liksom.

Å lure typen er forjævlig, da har man i utgangspunktet et dårlig forhold hvis man ikke greier å være ærlig, og det sier seg selv at det blir slutt før eller siden.

Kjenner ei som ville ha barn med typen sin med en gang de ble sammen. Prøvde lenge. Ble gravid, og de er pina meg sammen enda ;)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...