Luc1fer- Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Jeg har nettopp kommet inn i ny leilighet, og jeg har fått tilgang på rutermodemet deres, som er ett Speedtouch-rutermodem. Denne boksen står i 1.etg, i stua til de jeg leier av. I tillegg vil jeg gjerne ha min dlink oppe i min etage, for å skille nettverket mitt fra deres, og for å kunne sette opp ruteren akkurat slik jeg vil. Synes Speedtouchen er knotete og lite brukervennlig. Derfor har jeg nå satt opp d-linken i DMZ (eller assign public IP) som det står på speedtouchen. Slik at jeg får en internet IP på ruteren min, og slik at den er aksessbar utenfra (internett). Dette fungerer flott, jeg får kjørt ftp, remote desktop, og all port forwarding funker bra. Sånn sett er jeg fornøyd, men jeg har et stort problem. Når jeg er koblet til Dlinken med min pc (stasjonær m/kabel) så får jeg mye lavere hastighet ved nettsurfing og nedlasting enn hva jeg får ved å være koblet direkte til Speedtouchen. Vi har pr. i dag en hastighet på 2,5mbit her, men ved å koble til Dlinken får jeg rundt 1mbit ved surfing/nedlasting. Det skal også nevnes at torrent-trafikk tydligvis går som smurt, og jeg får makset linjen der, med hastigheter rundt 290kb. Problemet er altså at den sliter med http-trafikk på en eller annen måte. Skal også nevnes at jeg hadde denne ruteren satt opp i den gamle leiligheten med nøyaktig samme instillinger og da hadde jeg full hastighet. Om noen kunne hjulpet meg med dette hadde jeg vært veldig fornøyd. Edit: Glemte å nevne at jeg har nyeste FW på ruteren og rutermodemet. Endret 3. februar 2008 av Luc1fer- Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Ville bare avslutte denne saken ved å dumme ut meg selv litt. Etter å ha tilbragt noen timer med support, både hos telenor og Dlink, samt prøvd alle mulige tilkoblinger fant jeg til slutt ut at nettverkskabelen var terminert galt. Snakk om å begynne i feil ende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå