Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ødelagt nettverkskabel?

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL og har en ruter.

1pc står 50meter unna ruteren så jeg har lagt opp en kabel. men det virker ikke. lurer på om kablen ikke virker. på ruteren så blinker lyset som viser at jeg har linje (den skal egentlig lyse)

Er det et tegn på at ledningen er ødelagt? (isdn linje virker :-? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette står på kablen:

branb rex (L) GPU-24 4 PAIR 24 AWG GIGAPLUS REV1 UTP IEC 332-1 EHANCED CATEGORY 5 PATCH CORD EN 50173 + ISO/IEC 11801 +TIA/EIA 568A 1101 93723

noen som kan tyde noe ut av det?

CATEGORY 5 <== dvs. Cat 5, tror jeg ; :)

Har du sjekket at kontaktene på kabelen er riktig montert/sitter skikkelig fast i routeren? Jeg har hatt det samme problemet selv, og når jeg har montert på nye kontakter på kabeln, så har det funka...

Lenke til kommentar

Har du en 50 meter lang kabel fra ruter til PC oookey, er kabelen lik på begge kontaktene (fargene på ledningene i samme rekkefølge på begge kontaktene?) Hvis noen av de fargede ledningene er på forskjellig plass har du krysset kabel og da tviler jeg sterkt på at den funker.

Hvor mange ledere er det på kontaktene?

Lenke til kommentar

Når kabelen er så lang, så må du være 100% nøyaktig på fargekodene. (har desverre ikke url, men søk litt rundt på google, har også sett det i forumet her før) Det har noe med signalstøy eller.no, har selv hatt problemer med det der før, men når jeg fant riktig fargekode, ble alt vel :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...