eUnaas Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har ADSL og har en ruter. 1pc står 50meter unna ruteren så jeg har lagt opp en kabel. men det virker ikke. lurer på om kablen ikke virker. på ruteren så blinker lyset som viser at jeg har linje (den skal egentlig lyse) Er det et tegn på at ledningen er ødelagt? (isdn linje virker :-? ) Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du er sikker på at det er en Cat. 5-kabel da? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Du er sikker på at det er en Cat. 5-kabel da? nei jeg er ikke sikker på noe jeg :/ hvordan ser jeg det? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 dette står på kablen: branb rex (L) GPU-24 4 PAIR 24 AWG GIGAPLUS REV1 UTP IEC 332-1 EHANCED CATEGORY 5 PATCH CORD EN 50173 + ISO/IEC 11801 +TIA/EIA 568A 1101 93723 noen som kan tyde noe ut av det? Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du er sikker på at det er en Cat. 5-kabel da? nei jeg er ikke sikker på noe jeg :/ hvordan ser jeg det? Da pleier det å stå "Cat 5" langsmed ledningen... Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 dette står på kablen:branb rex (L) GPU-24 4 PAIR 24 AWG GIGAPLUS REV1 UTP IEC 332-1 EHANCED CATEGORY 5 PATCH CORD EN 50173 + ISO/IEC 11801 +TIA/EIA 568A 1101 93723 noen som kan tyde noe ut av det? CATEGORY 5 <== dvs. Cat 5, tror jeg ; Har du sjekket at kontaktene på kabelen er riktig montert/sitter skikkelig fast i routeren? Jeg har hatt det samme problemet selv, og når jeg har montert på nye kontakter på kabeln, så har det funka... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Prøv annen kabel og finn raskt ut av det. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Flytt pc'en nærmere, og så bruker du en netttverksledning som har virka før, funker det så er ledningen synderen, da er det bare å klage hvis du har kjøpt den ferdig, hvis ikke er det bare å sette på nye kontakter.... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har du en 50 meter lang kabel fra ruter til PC oookey, er kabelen lik på begge kontaktene (fargene på ledningene i samme rekkefølge på begge kontaktene?) Hvis noen av de fargede ledningene er på forskjellig plass har du krysset kabel og da tviler jeg sterkt på at den funker. Hvor mange ledere er det på kontaktene? Lenke til kommentar
vamp Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sikker på at kabelen du bruker mellom maskinen og routeren ikke er krysset. Mener å huske fra noen typer hub'er at link lampen blinker hvis det er en krysset kabel. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 prøv om den virker dersom du bruker uålink porten Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Når kabelen er så lang, så må du være 100% nøyaktig på fargekodene. (har desverre ikke url, men søk litt rundt på google, har også sett det i forumet her før) Det har noe med signalstøy eller.no, har selv hatt problemer med det der før, men når jeg fant riktig fargekode, ble alt vel Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Når kabelen er så lang, så må du være 100% nøyaktig på fargekodene. (har desverre ikke url, men søk litt rundt på google, har også sett det i forumet her før) Det har noe med signalstøy eller.no, har selv hatt problemer med det der før, men når jeg fant riktig fargekode, ble alt vel http://www.duxcw.com/digest/Howto/network/...cable/index.htm Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har selvfølgelig ikke laget en krysset kabel. MEn jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal virke :? Jeg får isdn linjen til å virke der... Er ikke en kabel bare en kabel? en kabel med 8 kobber tråder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå