runela Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Skal bygge en kasse til disse høyttalerne: http://www.jbl.com/car/products/product_de...MEL&ser=CSS kan jeg bare ta mål til kassen i inspirasjon fra en annen kasse for to 10" som er på internett sånn "ferdigkasser" jeg lurer også på vis jeg skal ha en bassreflex kasse om jeg må ha bassrør eller om jeg bare kan skjere et tynt avlangt hull nederst i kassen som slipper ut luften? Og er det noen som vet om en side som selger bilige kabelsett til forsterker? kan godt være utenlandsk. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Billig kabler får du hos biltema... Skal du lage bassrefleks kasse til de der, så må du ha TS parametrene til høyttaleren... men lukket kasse går bra, fra 50 liter pr stk burde bli greit Lenke til kommentar
runela Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Billig kabler får du hos biltema...Skal du lage bassrefleks kasse til de der, så må du ha TS parametrene til høyttaleren... men lukket kasse går bra, fra 50 liter pr stk burde bli greit Hva er TS parametrene? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 ts parametre er det samme som anbefalt kassevolum. sjekk med produsenten så får du vite det Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 ts parametre er det samme som anbefalt kassevolum. sjekk med produsenten så får du vite det Lol, nei det er data på elementet, og med hjelp av disse, så kan man regne ut kassevolumet Lenke til kommentar
Bisken Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har hørt mange hjemmelagde bassrefleks-suber, og de har spilt dårlige alle og en hver. Til og med de som var dimensjonert etter produsentens mål spilte skikkelig dårlig. Så jeg vil anbefale deg å lage en trykk-kammer kasse, det vil si en tett kasse.(altså uten bassrefleks port). Det er bare å ringe produsenten og høre hvor stor kassen bør være. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 ts parametre er det samme som anbefalt kassevolum. sjekk med produsenten så får du vite det Lol, nei det er data på elementet, og med hjelp av disse, så kan man regne ut kassevolumet ahh kverrulant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå