CrossfireX Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei! Er i gang med å bygge ny hardcore AMD/ATI gaming rig for kommende DX10 spill. De fleste komponentene er nå på plass, men valg av OS gjenstår. Har bestemt meg for å gå for Vista 64 bit, siden jeg allerede har en OK Win XP maskin som fungerer utmerket til eldre spill. Den nye maskinen tilfredsstiller alle hardware kravene til Vista 64 bit. Når det gjelder valg av Vista versjon for en ren gaming pc er jeg derimot litt usikker. Har lest mye på forumet her rundt lignende spørsmålsstillinger, men folk ser ut til å være av litt forskjellig oppfatning av hva som er det beste OS til en ren gaming pc. Jeg er som sagt kun interessert i Vista sine DX10 egenskaper og ingenting annet. Jeg innbiller meg derfor at Windows Vista Home Basic Edition 64 bit bør være det beste, da dette har færrest bakgrunnsapplikasjoner og ellers er minst hardware/ressurs-krevende????? Har og lest at Windows Vista Ultimate Edition har noe som heter "Game performance tweaker" som visstnok skal kunne optimalisere spilloplevelsen. Har dette noe for seg???? Anbefalinger og erfaringer ift Vista versjon og gaming mottas med takk! Er det forresten noen som har kommet over noen tester på nettet der man tester de ulike Vista versjonene på identisk hardware ift FPS? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg har ikke hørt om game performance tweaker, men jeg har ihvertfall vista ultimate 64 bit på maskinen her, og er veldig fornøyd. Aldri opplevd at spill har vist antydning til noe spesielle problemer eller dårligere ytelse enn forventet. Men jeg har bare brukt de andre vistaversjonene i liten grad og ikke på den samme maskinen så kan egentlig ikke si om det er noen forskjell. Det går jo for øvrig an å skru av tjenester som kjører uansett om den ene versjonen skulle ha mer enn du trenger (jeg har ikke skrudd av noe spesielt som jeg kan huske). Vet ikke hvor mye det svarte på spørsmålet ditt, men dette var ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
CrossfireX Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Takk for det! Finnes ikke dårlige svar vet du, bare dårlige spørsmål! :!: Fint å høre at du kjører Vista 64 bit uten problemer. Vurderte en stund om jeg skulle gå for 32 bit pga driverproblematikk, men det virker som de fleste nå er i stand til å levere oppdaterte 64 bits drivere. Når det gjelder denne "Game performance tweaker" som jeg refererte til, så var det noe jeg så omtalt under Vista Ultimate beskrivelsen her: http://www.hardware.no/artikler/windows_vi...7_utgaver/18961 http://www.dinside.no/php/art.php?id=265911&=katnav Kan ikke se at Microsoft har noen omtale av "Game performance tweaker" under produktsiden for Vista Ultimate?! Men ser av andre nettsteder at dette er omtalt som en innebygd tweaker/benchmark-funksjon??? Men siden det ikke er så mye omtalt, så er det vel neppe en funksjon som har mye for seg?! Lenke til kommentar
howieD Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Kan ikke se at Microsoft har noen omtale av "Game performance tweaker" under produktsiden for Vista Ultimate?!Men ser av andre nettsteder at dette er omtalt som en innebygd tweaker/benchmark-funksjon??? Men siden det ikke er så mye omtalt, så er det vel neppe en funksjon som har mye for seg?! Jeg hørte også snakk om denne funksjonen for en tid tilbake. Har lett etter den, men tror det er en innebygget funksjon i OSet. Jeg er veldig fornøyd med Vista Ultimate når det kommer til spill. Jeg har både XP og Vista på samme maskin og må si at Vista gir meg langt bedre grafikk. Men det skyldes sikkert at DX10 kicker inn der hvor XP ikke kan. NFS Prostreet og Bioshock gir meg orgasmisk kvalitet i Vista, men en noe mer "firkantet" eller overfladisk grafikk i XP. Vista gir meg kort og godt en mer levende grafikk Endret 3. februar 2008 av Haavard82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå