Gå til innhold

Radeon 9500@9700 bios


daggis85

Anbefalte innlegg

hei!

Har kjørt mitt radeon 9500 kort på 9700 en stund nå.

Har hele tiden brukt software moden, men nå gidder jeg ikke mer.

Vil ha det gjort ordentlig nå. Slippe å styre med ikke fungerende patcher og halvveis fungerende patcher som restarter pcen.

Så til spørsmålet:

Hvilken 9700 bios burde jeg flashe det til etter at jeg har moddet?

 

har et kort fra pcmax. Sto built by ati når jeg bestilte, men det fulgte med en sapphire driver cd, så jeg er ikke helt sikker. Det har i allefall infineon minne.

 

Hvilken bios er best? ( Fint om den har overklokkingsmuliheter)

Tenkte på Hercules & PowerColor & Generic 9700 non-Pro Beta BIOS fra

http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

 

Er denne grei?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

har et kort fra pcmax. Sto built by ati når jeg bestilte, men det fulgte med en sapphire driver cd, så jeg er ikke helt sikker. Det har i allefall infineon minne.

 

Alle "gamle" ATi kort ble levert med forskjellige driver cd'r da ATi i starten av 9500/9700 seriens liv leverte rene ATi kort til 3dje partsprodusenter. Disse har enten bare levert med en driver cd med sin egen logo, eller de har modifisert på utseendet på kortene.(skiftet kjøleribbe eller klistremerkene..)

 

Det er først nå nylig at enkelte produsenter har begynt å endre på selve printkortet.(kort sagt PCB'n)

 

Kort sagt så kan du bruke drivere fra enten ATi eller Sapphire (selv om kortet ditt er BBA) Om jeg skulle forklare det på en annen måte, så ville jeg tittet litt og sammenlignet en Windows versjon fra Microsoft og en Windows versjon levert av Microsoft, men modifisert av Dell/Compaq/Siemens osv for å virke med akkuratt dems maskiner)

(her er det fullt mulig å legge inn en vanlig Windows versjon som ikke er modifisert..)

 

Det er jo selvsagt mulig for deg å gjøre hardware modifikasjonen på kortet ditt, men dersom det skulle gå galt må du tenke på at garanti ryker (også reklamasjon) og dermed er 1500,- (eller noe rundt der) kastet rett ut av vinduet....

 

Jeg har selv utført hardware modden, men det er ikke noe jeg vil gjøre igjen. Ren drittjobb etter min mening. Her kreves det at du er superstø på hånda. (holdt nesten på å gå galt med meg!)

 

Men som sagt før, kortet ditt er BBA. (Sapphire har rett og slett kjøpt kort fra ATi og ikke orket å endre på layout'en. Noe alla det samme som Hyundai gjør med Mitsubishi. Kjøper opp patentene og tegningene til eldre Mitsibishi motorer og stapper dem opp i nye biler pga de ikke vet/orker å finne opp nye motorer.*latskap*)

 

 

S-Blazer

(ansatt hos PCmax)

Lenke til kommentar

Når kjøpte du kortet ditt? pcmax fikk inn et parti med sapphire kort som egentlig skulle være build by ati, men ble send feil så de fikk sapphire. noe som kundene fikk opplyst i epost...

 

og de sapphire kortene har nye pcben.. dvs hvis du har dette kortet kjører du ikke på 9700, men 9500pro....

 

mulig du vet alt det her.. men er minnebrikkene dine over gpu? alle sammen eller to over og to ved siden.? er det sist nevnte har du flaks og har et 9700propcb...

 

usikker på om du må flashe biosen for å få til hardmodden, men kanskje like så greit så du får klokka den..

 

http://www.3dchipset.com/ finner du en del biosen som er unlocka

Lenke til kommentar

Hei!

har nå utført hardware modden. Klarte å miste den resistor dingsen, så jeg bare loddet rett over :D Funker fett :woot:

 

Jeg har 9700 pcb, med minne i L. Det er en stund siden jeg kjøpte det, så det er vel ikke av dette nye partiet du snakket om da.

 

Flashet med hercules biosen fra siden du linket til. Funker flott.

 

Så nå gjenstår det bare å se hvor lenge kortet funker, det virker litt rart at det funker i det hele tatt uten denne motstanden synes nå jeg da, :p

 

Så at det sto beta biosen på hercules biosen. Vil dette si at det er en beta bios fra hercules, eller at det var en ordentlig en, men han kalte den beta etter å ha åpnet for overklokking og sånt?

Lenke til kommentar

Uh... den motstanden ville jeg rådet deg STERKT til å sette på plass.

Stikk ned på ELFA i Oslo eller besøk hjemmesiden dems og bestill en pakke med slike motstander. Men vær obs på at de ikke selges hver for seg. Du må kjøpe 10000 stk for litt over 200 kr for hele pakken.

 

Prøv å fyr opp en eller annen 3D applikasjon, så vil du se at Windows fryser. Kan t.o.m hende Windows fryser mens du er på nettet. (eller du får artifacts) Alt som skal til er å gjøre en jobb som får skjermkortet til å jobbe litt. (f.eks en film)

 

Det jeg forteller nå, hendte ikke med meg men en bekjent av meg. Kortet kjørte fint og greit uten motstanden, inntil han fyrte opp noe som gjorde at skjermkortet jobbet litt.

 

Ta mitt råd, sett den på.....

 

S-Blazer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...