minimax Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) En venn av meg er ute etter videokamera men vil ikke spandere mer enn maks ca. 3000 kroner og har spurt meg om hjelp. Vedkommende trenger bare noe greit og enkelt for å bruke på ferier og slikt, som skal være enkelt å bruke og praktisk å ta med seg. Jeg vet i alle fall av egen erfaring at Mini-DV er formatet å gå for om man skal ha bra kvalitet, kan redigere på PC/Mac og er praktisk. Ellers vil jeg si at stabilisator er helt nødvendig for små videokamera. Men hvilke spesifikke modeller å anbefale vet jeg ikke noe om (jeg kjøpte selv et Sony PC-120e videokamera for ca. 5 år siden som jeg er veldig godt fornøyd med, men det kostet da en ca. 12 000 kroner, og har funksjoner som jeg ikke tror vedkommende trenger). Kan man i det hele tatt få noe brukbart som ikke faller fra hverandre med en gang og som tar bra opptak til under kr. 3000? Endret 3. februar 2008 av minimax Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Panasonic NV-GS 80 har vært et populært valg, blant annet på grunn av den gode optiske bildestabilisatoren. Nå ser det ut til at det er nye modeller på vei, så sen blir vel erstattet med NV-GS 90. Ellers et jo også Sony et trygt valg. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Takk for tips. Stabilisator er nyttig ja (har alltid brukt det selv). Skal sjekke ut den modellen i butikken. Noen bestemte Sony modeller i billigklassen som er bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå