Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Må "starte to ganger"

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg skrur på pcn, så er det akkurat som det fryser seg før den får starta.. Og det som hjelper er å skru av pcn (holde inne kanppen x antall sekunder) så starte på nytt, da virker det.

Beskrivelse på hvordan pcn oppfører seg:

Første gang jeg starter så går alle viftene for fullt, og usb osv gir ikke strøm til mus / tastatur, og på skjermen står det no signal.

Andre gang (altså, skrur av etter den har hengt seg, så på igjen)så går først alle viftene for full guffe akkurat som første gangen, men etter noen sekunder så justeres de ned og går en del saktere, så starter pcn.

Info:

Windows Vista Ultimate x64

2GB 1066MHZ DDR3 NON-ECC CL7 DIMM KIT

VARENR.: KVR1066D3N7K2/2G

ANTEC MIDITOWER ATX NINE HUNDRED U/PSU

VARENR.: 0761345-08009-5

ANTEC PSU NEOPOWER 650 BLUE ATX12V 650W

VARENR.: 0761345-05650-2

INTEL CORE2 Q6600 2.4GHZ 1066/8M S775

VARENR.: BX80562Q6600

SAMSUNG 500GB 7200RPM SATA2 16MB

VARENR.: HD501LJ

WD 74GB RAPTOR 10K SATA 16MB

VARENR.: WD740ADFD

ZALMAN CPU COOLER S.775/AM2/754/939/940

VARENR.: CNPS9700LED

ASUS GF 8800GTS PCIE 512MB 256-BIT GDDR3

VARENR.: EN8800GTS/HTDP/512M

Andre tråder om pc trøbbel som kansje kan ha noe med dette å gjøre:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=905455 - Men tror dette var pga dårlig driver, har funka i 7-8 timer idag uten at det har skjedd noe.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=905127 - Ja, hadde litt noob trøbbel ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt fungerer, så ja, har strømkabel til skjermkortet.

Cpu vifta går som bare det ja, og det bråker (syns pcn bråker litt for mye ellers og, men mindre en det jeg er vandt med fra den forige :D)

Og, det er ingen lys på vifta, men den går.. :D

Alle de andre lysene i pcn (viftene som fulgte med Antec nine hundred går OG lysene lyser på dem.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet på min gamle amd rigg, den nektet å starte på første forsøk, men startet alltid på andre forsøk. Fant aldri ut av det, men det gav seg etter en formatering en gang i tiden tror jeg, av alle ting. Ble bare en rutine å slå PC-en på to ganger for min del, men jeg slo også sjelden av PC-en da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...