Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust langs nede ved hjulene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken bil har du?

Og hvor mye synes du at det er verdt å betale for å fikse det?

Hvis man først skal stoppe sånnt som det der blir det en del kroner hvis man ikke klarer det selv.

Og det dukker fort opp andre steder snart også skal du se.. Hvis det først har tatt tak enkelte steder kommer det fort rundtom andre steder.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kommer så langt med 5.000 kr. hvis du skal sette bort dette til andre.

Så sant ikke du kjenner noen som kjenner noen osv osv...

Tror ikke jeg ville ha kostet på denne bilen dette.. da det fort blir lite lønnsomt, hvis man skal tenke på gjennkjøp og slike ting. Hadde du fått gjort dette på ett verksted eller hos andre proffesjonelle for 5.000 kr. så ville jeg kanskje gjort det... men dette kommer nok fort til og koste mer.

Først så skal det slipes ned og sparkles + at det skal lakkeres. så kommer evt. montering og arbeidstimer...

Er dette KUN på en dør, så kan det hende du kan klare dette for en overkommelig pris.

Prisene på din bil ser jeg ligger på rundt 40-50.000 kr. (avhengig av motor/utstyr/stand)

Jeg ville kanskje seriøst vurdert å bytte inn bilen i en ny/nyere bil. Kan hende dette kan være like lønnsomt faktisk.

Lenke til kommentar

Bah slutt å tull a... skal få det fikset for 5k jeg. ferdig lakket. flekket da vel og merke men det ser du ikke. hvit er tilgivende!

Bildene er litt dårlige men så sant de ikke er gjennom rustene så er det bare å kline til.

Vi snakker om en 98 mod Carisma. De jævlene stopper aldri å gå :p Rust er ikke noe! :p

Er dørene for rustene kan det lønne seg å kjøpe nye dører. ikke dyrt på høgggern finner sikkert hvite :) 1500 maks vil jeg tru!

GigaFlow er millionær og kjører Bentley så ikke hør på han :lol: neida

Endret av IvoCaprino
Lenke til kommentar

Vel millionær er jeg vertfall ikke.... hehe.. men har noen år på baken i arbeidslivet som setter meg i stand til og prioritere slike ting.

Som jeg skrev, så gikk jeg her utfra at trådstarter skulle få gjort dette skikkelig. Sef får du bort dette for 5.000 kr. eller mindre... men dog ikke det beste resultatet.

Når jeg snakket om bytte av bil, så mente jeg evt. at han skulle selge den han hadde, for kanskje og kjøpe seg en tilsvarende bil UTEN rust. Koster sef. mest sannsynlig mer enn det han skulle få for sin bil.

Uansett så ville jeg lagt minimalt med ressurser på dette.

Ett forslag på tampen: (hvis det er det mnd. beløpet det står på)

Selg bilen du har (ca. 40.000 kr. (usikker på hva den er verdt, så dette er bare ett eksempel)

Kast disse pengene inn i en leasing-avtale og kjøp det evt. en ny Mitshubitshi og betal rundt 1500 kr. i mnd. over 3 år.

Jeg sier ikke at dette er det mest lønnsomme for alle, og at det er dette du bør gjøre, men altså bare ett vennlig forslag fra min side :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan i alle dager du klarer å foreslå å kjøpe en ny bil på leasing i stedet for å fikse litt rust? HALLO!

Er du her også da.... hehe.

Var bare ett vennlig forslag... La oss nå la dette ligge da...

Jeg verken sier eller råder han til å gjøre dette... bare ett forslag litt på siden...

Er det noe galt i dette også nå da?

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan i alle dager du klarer å foreslå å kjøpe en ny bil på leasing i stedet for å fikse litt rust? HALLO!

Jeg verken sier eller råder han til å gjøre dette... bare ett forslag litt på siden...

Her også? Hva mener du? Ditt forslag er omtrent like bra som å foreslå å bygge et helt nytt hus når malingen har begynt å flasse litt av.

Lenke til kommentar

Her også? Hva mener du? Ditt forslag er omtrent like bra som å foreslå å bygge et helt nytt hus når malingen har begynt å flasse litt av.

Du må lese HELE posten min og danne deg ett totalt bilde... å ikke dra frem det siste jeg skrev og kun lage en diskusjon ut av dette.

Var bare ett forslag helt på tampen... så får det være opp til trådstarter og vurdere det som blir skrevet.

Skjønner ikke hvorfor du lager så stort nummer ut av dette...

Kan du ikke bare late som om du ikke ser det da? evt. så kan du jo rette "klager" heretter angående mine innlegg via PM, så slipper vi og ødelegge en tråd grunnet dette...

Trådstarter er sikkert ett voksent selvtenkende menneske som klarer og sile ut informasjon han/hun ikke trenger. Ikke noen grunn til og gjøre noen stor sak ut av dette.

Lenke til kommentar
Jeg lager ingen sak ut av noenting, jeg blir bare forbauset over forslagene du kommer med. Privatleasing av alle ting, mer idiotisk kan det vel ikke gjøres.

Men klarer du ikke å synes at noe er idiotisk uten å måtte dra igang en diskusjon eller kommentere dette da?

Hvorfor kan du ikke heller sende meg en PM og fortelle meg hvor idiotisk det er, istede for å fortelle dette i selve tråden?

Uansett, så orker jeg ikke å svare på flere slike innlegg fra deg. Så får du si hva du vil.

Jeg svarer sef. på PM, hvis du ønsker det.. men ser ingen grunn til og ødelegge tråder i dette forumet med ting du mener og synes er idiotisk.

Nå har du fortalt de fleste i forumet her hvor idiotisk du synes dette lille uformelle forslaget var.... så da kan vi vel like godt fortsette på PM...

Over og ut!

Lenke til kommentar

Hvis du besøker ett såkalt bakgårdsverksted og spør hvor mye dem tar for å gjøre dette, sammtidig som du hinter innpå at du kun har 5.000 kr. til rådighet... kan det jo hende dem tilbyr seg å gjøre dette under bordet...

Ikke helt lovlig sef. men det er jo ne mulighet om du er heldig...

Det samme har skjedd meg en gang... Men nevner sef. ikke navn og firma... hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...