Gå til innhold

Seagate Cheetah 15k-controller?

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier,så lurer jeg på hviken controller jeg trenger til en Seagate 15k os disk?

Bare at det har samme båndbredde som harddisken?

https://prisguiden.no/product.php?productId=44249

Noen som kan forklare forskjellen på de forskjellige?

De skal mest sannsynlig monteres på et EVGA nForce 780i SLI

Takker for de svar jeg får...

Endret av effieffi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som emnetittel sier,så lurer jeg på hviken controller jeg trenger til en Seagate 15k os disk?

Har en slik SCSI disk bare den er 146 gb. Har en Adaptec 29160 lp kontroller til den. Dette funker veldig bra :) Kontrolleren er ganske billig også.

Lenke til kommentar

Har en slik SCSI disk bare den er 146 gb. Har en Adaptec 29160 lp kontroller til den. Dette funker veldig bra :) Kontrolleren er ganske billig også.

Takk for svar Nizzen...

Vet du eller noen andre hvordan hastigheten med SCSI er i forhold til foreks. en Raptor disk??

er det verdt de lappene extra??

Endret av effieffi
Lenke til kommentar

Seagate 15k.5 er oppe i 110 MB/s og raptor er vel ca 80 MB/s. I tillegg så har 15k.5 lavere søketid enn raptor. Et punkt som er enda bedre er at Seagate 15k.5 er mye stillere enn raptor 150, til tross for at raptoren bare er 10 000 rpm!

Prisen er verd det bare pga støynivået ville jeg si :)

Takk for svar Nizzen...

Vet du eller noen andre hvordan hastigheten med SCSI er i forhold til foreks. en Raptor disk??

er det verdt de lappene extra??

Lenke til kommentar
SCSI begynner å dra på åra og erstattes av SAS. Bedre valg det ;)

Det er en grunn for at jeg har 14 sas disker ;) Trådstarter spurte etter SCSI, så da får han svar på det han lurte på. SCSI yter like bra når det er snakk om èn enkel disk som sas. En ikkje raid SCSI kontroller er ganske billig også, så SCSI er er greit valg i forhold til raptor :)

Saskontrollere er litt dyre enda for de som har et stramt budsjett, men for dem som prioriterer diskytelse fremfor helgefyll, så er SAS tingen :D

Lenke til kommentar
SCSI begynner å dra på åra og erstattes av SAS. Bedre valg det ;)

Det er en grunn for at jeg har 14 sas disker ;) Trådstarter spurte etter SCSI, så da får han svar på det han lurte på. SCSI yter like bra når det er snakk om èn enkel disk som sas. En ikkje raid SCSI kontroller er ganske billig også, så SCSI er er greit valg i forhold til raptor :)

Saskontrollere er litt dyre enda for de som har et stramt budsjett, men for dem som prioriterer diskytelse fremfor helgefyll, så er SAS tingen :D

trodde egentlig det var nogenlunde det samme eg.. er det no vesentlig forskjell eg trenge å vite om?

sas etterkommer av scsi???

er det forskjellige disker som blir brukt, eller er det bare forskjell på kontrolleren?

Endret av effieffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...