PuppetMastern Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Etter mange mange frustrerende dager har jeg valgt og gi opp hele forsøket på og få til det trådløse nettet her jeg bor. Spørsmålet mitt nå er hva slags kabel jeg burde gå til innkjøp av for å koble rett fra vegguttak til nettverkskort som er integrert i hovedkort på stasjonær PC-en min? Det er sånn ca 15-20 meter fra vegguttak til der PC-en står. Det er svært viktig at det ikke blir noe tap i hastighet eller stabilitet, da jeg spiller mye spill og lignende og ikke vil ha mye lagg eller disconnects. Ville det fungere med denne kabelen f.eks? http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...r=&sm=10188 Takk for alle svar! Endret 3. februar 2008 av PuppetMastern Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hva slags vegguttak er det snakk om? Det er ikke vanlig å ha nettverksuttak i vanlige hjem, med mindre man setter det opp selv. Vanlige vegguttak er telefon og kabelTV, og da må man jo ha en modemboks tilkoblet dette. Så bruker man en slik kabel som du linker til mellom modemboksen og PCen. Lenke til kommentar
PuppetMastern Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Hva slags vegguttak er det snakk om? Det er ikke vanlig å ha nettverksuttak i vanlige hjem, med mindre man setter det opp selv.Vanlige vegguttak er telefon og kabelTV, og da må man jo ha en modemboks tilkoblet dette. Så bruker man en slik kabel som du linker til mellom modemboksen og PCen. Telefon og bredbåndsuttak er det tror jeg. Er en utgang som er til IP telefonien og en utgang som er til bredbånd men i samme kontakt på en måte. Har testet at det er mulig og bare koble cat5e kabel rett i bredbåndskontakten og til pc, dette funker faktisk veldig bra. Men det var altså med 4 meter lang kabel og jeg lurer på om det ville bli et problem med overgangen fra 4 meter kabel til 20 meter kabel av samme sort. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Nei, skal ikke være noen forskjell på om kabel er 4 meter eller 40 meter. Høres ut som du bor en plass med litt mer avanserte veggbokser enn det vanlige. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nei, den kablen du linker til er en "krysset" kabel, du skal bruke en "patch" kabel f.eks. Varenr.: C5E-155GY-20MB / 114902 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå