stutbokk Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei! Var så sykt heldig her om dagen ( motoren skjærte seg pga fikk ikke olje!! ) Nå skal den på verksted i morgen, men i mens den står der... Er det noen som har en anelse på hvor mye en NY motor eller Bruksmotor til en Octavia TDI SLX 99 mod vil koste ? Jeg HADDE en 110hk som sitter der Skoda Octavia har jo mange fine motorer i TDI.. Dem har RS utgavene og de vanlige 2,0L til 130 og 150hk. Trur dere det går ann å sette inn en slik motor ? med litt mere guffe ? Takk for alt av svar Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei, jeg bytttet en 110hesters motor, TDI, på min passat fra 99, motorkode AFN. Levert Posten Strømstad kosta det ca 10.000 Nkr. Den hadde gått 168.000KM iflg der jeg kjøpte fra. Ca. 5000kr for å bytte motoren. Hvilken motorkode er det på din? Ja, det finnes 115,130 & 150 hesters 1.9 TDI, men alle disse er PumpeDyse motorer. Da tror jeg at det trengs , i tillegg til å bytte ECU, bytte andre ting også. 2.0 TDI finnes vel bare i 140 eller 170hesters versjoner.. Hei! Var så sykt heldig her om dagen ( motoren skjærte seg pga fikk ikke olje!! ) Nå skal den på verksted i morgen, men i mens den står der... Er det noen som har en anelse på hvor mye en NY motor eller Bruksmotor til en Octavia TDI SLX 99 mod vil koste ? Jeg HADDE en 110hk som sitter der Skoda Octavia har jo mange fine motorer i TDI.. Dem har RS utgavene og de vanlige 2,0L til 130 og 150hk. Trur dere det går ann å sette inn en slik motor ? med litt mere guffe ? Takk for alt av svar Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Aner ikke hvordan det er med Octavia, men for mange biler er det sånn at modellene med kraftigere motor også har større dimensjoner på bremsene, forsterket hjuloppheng etc. Kan godt hende Octavia ikke er sånn, men du bør ihvertfall sjekke det før du bestemmer deg for hva slags motor du skal sette inn. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Åja? Skjønner Jeg har ikke peiling på hva slags motorkode jeg har Kan ingen ting om dette altso... Det som er så satans surt, er jo at motoren ikke hadde gått mere enn 114 000 Ja man må sikkert bytte litt av hvert hvis man skal ha inn en litt annen motor... Men det hadde vært morro og fått inn en 130 tdi motor eller som du sier, en 170hk Tdi motor Koster vel også en del mere da... Men det er værdt gleden trur jeg Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Det er vel som dsgf sier. Mener å ha hørt at om større motor skal settes inn så må en rapportere det til biltilsynet og kunne vise til at også bremser er blitt skiftet. Tror det kan koste mer enn det smaker, om en ikke finner noe brukt og skifter selv. Stor sjans for at noen her vet mer enn meg om akkurat det. Endret 3. februar 2008 av kjaks Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Fra mellom 10-20.000 bør man få tak i en grei motor til disse.. Skal du sette i noe større, sørg for at bremser etc står i stil, slik som folk her nevner. Ikke kun med tanke på godkjenning (hvor du trenger papirer fra Skoda på at hva som må byttes utenom motor, og har du har gjort dette), men også det at du faktisk skal kunne stoppe bilen din. Det er en grunn til at biler med større motor kommer med kraftigere bremser, noe litt mange glemmer.. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 har du fixa bilen nå eller? Hei! Var så sykt heldig her om dagen ( motoren skjærte seg pga fikk ikke olje!! ) Nå skal den på verksted i morgen, men i mens den står der... Er det noen som har en anelse på hvor mye en NY motor eller Bruksmotor til en Octavia TDI SLX 99 mod vil koste ? Jeg HADDE en 110hk som sitter der Skoda Octavia har jo mange fine motorer i TDI.. Dem har RS utgavene og de vanlige 2,0L til 130 og 150hk. Trur dere det går ann å sette inn en slik motor ? med litt mere guffe ? Takk for alt av svar Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvorfor skriver du poster sånn som dette? Jeg tror de fleste vet hva det dreier seg om. har du fixa bilen nå eller? Hei! Var så sykt heldig her om dagen ( motoren skjærte seg pga fikk ikke olje!! ) Nå skal den på verksted i morgen, men i mens den står der... Er det noen som har en anelse på hvor mye en NY motor eller Bruksmotor til en Octavia TDI SLX 99 mod vil koste ? Jeg HADDE en 110hk som sitter der Skoda Octavia har jo mange fine motorer i TDI.. Dem har RS utgavene og de vanlige 2,0L til 130 og 150hk. Trur dere det går ann å sette inn en slik motor ? med litt mere guffe ? Takk for alt av svar Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hva skjedde egentlig? Høl i bunnpanna? Det meste av bremser på disse går om hverandre og ting passer foran her og bak der innen alle VAG merkene. Tror ikke det er katastrofalt dyrt og bygge om bremsene, men hvis det er PDI motorbytt osv kan vel elektronikken bli litt dyr.. Lenke til kommentar
joka Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 110 hk er en AFN motor... iallfall i vw og seat. rart hvis ikke skoda har samme ny motor.. 1.500 euro klikk her brukt motor: 300 euro... klikk herklikk her trekk fra tysk moms (16%) og legg til norsk, og du har prisen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå