Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstereo med SD & USB som FUNGERER.

Tore

Anbefalte innlegg

Syntes i grund at Biltemas Bilstereo så helt grei ut, å kjøpte typen uten cdrom med SD & USB...

USB : Jeg får ingeting til å fungere via usb...... Minnepenn, Creative MP3spiller, mobiltelefon, ingen suksess...

SD-minnekort : Dette fungerer til en viss grad, den leser av sangene, men bar eså lenge som den selv føler for det, jeg får mellom 7sek og 2minutter av hver sang.. (snitt på 30sek) Så hopper den til neste helt av seg selv...

Man kan heller ikke ha mere en 250filer på minnekortet, det er ikke stort mere en en cd med mp3...

Så denne Biltema saken skal de pent få tilbake....

Er det SDkort/usb spillere på markedet som faktisk fungerer uten å koste 2000kr.?

Som takler mer en 250sanger... Trenger ikke cdslott...

Komplett har helgetilbud på Eltax, men det er liksom på andre siden av skalaen for favorittmerker...

Å om noen fortsatt vurderer å prøve biltema bilstereo, dont bother..

EDIT: Jeg kan også spørre i samme tråd om anbefalinger på 10cm bilhøyttalere, de pappplatene som står i holder på å gå i oppløsning, skrapelyder...

Og eventuelt bokshøyttalere til å ha bak/over setene

Bilen er en Peugeot Partner 1997, arbeidsbil...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Sorry for å dra opp en så gammel tråd, men

Har samme spilleren jeg også. Jeg får ikke noe av SD eller USB til å fungere jeg heller :/

Men så bak den i dag, og så sån AUX inngang (En rød og en hvit ledning som stakk ut. Så jeg prøvde å montere creative til den. Men er det ikke noe AUX kanal på den stygge spilleren?

Isåfall hvor?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Som whiskers, sorry for å dra opp igjen en så gammel tråd. Jeg får USB til å fungere som det skal(må ha fat- eller fat32-format på minnepennen), og jeg får SD til å spille av noen sanger komplett, mens noen blir avsluttet midt i. Det skjer med hver 3. sang eller noe slikt.

Det er ikke AUX inn, men det er lavnivå ut. De RCA-utgangene bak på spilleren er for å koble dem til forsterker ;)

Lenke til kommentar

Kjøper dere sånn dritt, så må dere bare regne med at dere får det dere betaler for...

Ser også at han over her ønsker spiller med usb og sd, men ikke vil betale 2000kr...

2000kr er BILLIG for en bilstereo, skal du ha noe billigere, så går det ut over et eller annet.

Skal du ha noe som fungerer så kjøp alpine eller pioneer ;)

Lenke til kommentar

Hadde en Pioneer spiller til 1500 kroner før, men i praksis er det kun GUI og utseende som skiller den fra biltema-spilleren i mine øyne. Bortsett fra at Biltema ikke klarer å produsere en spiller som faktisk spiller SD, så er det et veldig godt produkt :)

EDIT: Såklart prisen tatt i betraktning:P

Endret av vonLime
Lenke til kommentar

Pioneer DEH-P4100SD! Denne har jeg og jeg er fornøyd så langt. Stort sett rundt 2000 her i Norge, men på Pixmania betalete jeg bare 1200,-. Link. Hvis du må returnere den kan du få problemer med butikken har jeg hørt. Levering etter du har betalt er 10 dager til 3 uker. (Det står at det er opptil 10 dager før de registrer betaling og ytligere 4-5 dager med posten, men hos meg brukte de 10 dager i alt akkurat).

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Denne har jeg nå kjøpt, og er så langt veldig fornøyd! Eneste jeg lurer litt på er hvordan jeg får den ut igjen fra festet sitt. Men alt til sin tid! Er strålende fornøyd sålangt ;)

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...aign=directlink

Edit: Ikke bare er den 100 kroner billigere enn biltema sin, men den er penere, korter bakover(noe som resulterer i lavere temp), har svakere lys foran, og den er raskere på å starte opp.

Endret av vonLime
Lenke til kommentar
Denne har jeg nå kjøpt, og er så langt veldig fornøyd! Eneste jeg lurer litt på er hvordan jeg får den ut igjen fra festet sitt. Men alt til sin tid! Er strålende fornøyd sålangt ;)

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...aign=directlink

Edit: Ikke bare er den 100 kroner billigere enn biltema sin, men den er penere, korter bakover(noe som resulterer i lavere temp), har svakere lys foran, og den er raskere på å starte opp.

Den spilleren du linker til får du enda en 100-lapp billigere hos netonnet LINK

Det at den er kortere bakover er vel mest fordi den ikke har CD-spiller..? En kompis av meg kjøpte den. Bra er den vel ikke, sammenlignet med spillere til f.eks. 2000, men veldig mye for pengene!

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hørt så mye på den spilleren, bare et par ganger, og jeg må si jeg er imponert over hvor bra den er. Men, i forhold til dyre kvalitetsspillere blir den ikke helt like god. Det blir jo gjerne litt forskjell i lydkvalitet, sikkert ikke så mye, men man får jo ofte det man betaler for.. :) Når man kjøper en dyr spiller er det ofte også bedre og flere funksjoner som går an å velge mellom. F.eks. bedre equalizer-funskjoner eller radiofunksjoner. En ting jeg la merke til på denne, var at displayet viste feil navn på sang noen ganger.. Nå er det litt vanskelig å sammenligne for meg, da dette er den eneste spilleren uten CD jeg har hørt (bortsett fra gamle radio/kassett-spillere). Det finnes helt sikkert mange spillere til over 1000-lappen som generelt er dårligere enn denne.

Lenke til kommentar
Ingen av spillerene nevnt i denne tråden er med cd, og det er nettopp derfor den er interessant. Selv om vi ser bort i fra prisen, så kan jeg ikke si at denne er noe dårligere enn andre spillere. Kan du si meg hvordan du mener den er dårligere?

Har en sånn nå midlertidig, og når jeg spiller fra minnekortet er det en sang som kommer flere ganger når jeg bytter, og den kommer midt i sangen noen ganger, som kan være litt irriterende. Og det med navnet på sangene er også litt irriterende, men ellers funker den bra synes jeg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...