Gå til innhold

Problemer med Cowon D2, legge inn musikk...

Anbefalte innlegg

Ja altså jeg har nettopp skaffet meg en D2 og jeg håpet den kunne ta over for min gammle Zen Micro som er litt slitt. Men joa spillern virker nå fin, og det er mye snaks på den. Men så var det musikken da, som er viktigst av alt, er her problemene dukker opp.

Det høres jo så fint ut at man liksom bare kan dra og slippe over så mye musikk man har lyst til osv over på spilleren uten at man trenger noe program som ordner det for deg. Det er bare ett problem, dette funker ikke like fint i praksis, jeg har nå prøvd en meget meget god stund på og overføre musikken og det i seg selv funker greit nok uten problemer.

Problemet oppstår når jeg disconeter spillern fra pcn og slår den på for og sjekke at all musikken er der. Joda all musikken ligger der, men ofte meget ofte har alle sangene og alt sånn samme navn eller bare oppgitt som unkown som da gjør sånn at man liksom ikke aner hva man egentlig spiller for noe, siden filene ikke har noe navn. Og dette vil jeg kalle ett stort problem, siden min gammle Zen Micro aldri hadde dette problemet.

Jeg har prøvd og også bare overføre ett og ett album og sånna ting, men det sdamme skjer igjen, filene har ingen navn, ellers så har alle filene samme navn.

Kan også nevne at jeg har den stilt inn på filename og ikke ID3 tagging, siden ID3 taggingen funker veldig dårlig, har prøvd den ut og alt blir bare unknown. Og all musikken jeg har er riktig ID3 tagget, siden det er bare rippede album som jeg har og overfører til spillern. Så alt er i orden der, kan også legge til at jeg har 8 gb DAB versjonen med den nyeste firmware versjonen også.

Uansett noen som kan hjelpe meg her, med dette problemet? Jeg ser liksom ikke noen løsning her akkurat nå og begyner og bli litt lei hele greia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

lol... ikke noe feil med spilleren, men brukeren. hvis ting vises som unknown i id3 browseren, har du ikke tagget filene. det du sier om at du har sitlt inn på filnavn har ingenting med filbrowseren å gjøre, det er hvorvidt id3 tittel eller filnavm skal vises når filen spilles. i filbrowseren har du liste over album/artist/tittel etc. helt nederst har du folder. der går du inn for å bla gjennom mappevis, og da vises filnavnene i lista.

Lenke til kommentar

Ehm alle filene mine er riktig ID3 tagget. Alt av muiskken som jeg skal overføre er riktig ID3 tagget. Er heller det at spilleren av en merkelig grunn ikke klarer og lese ID3 taggen. Og hva er det med at spillern gir mange av sangene samme navn sånn uten videre?

Uansett ja jeg vet at det er en folder mappen nederst inne på den filbrowseren, har sjekket innom den flere ganger og der inne stemmer alt av navn på musikken. Men tar lang tid og skulle gå inn der hele tiden for og finne musikken man vil spille, når man enkelt og greit burde finne den i orden inne på album/artist/tittle etc.

Nei her burde det virkelig ha vært ett software program som fulgte med og som kunne ordne dette her helt knirkefritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ehm alle filene mine er riktig ID3 tagget. Alt av muiskken som jeg skal overføre er riktig ID3 tagget. Er heller det at spilleren av en merkelig grunn ikke klarer og lese ID3 taggen. Og hva er det med at spillern gir mange av sangene samme navn sånn uten videre?

Uansett ja jeg vet at det er en folder mappen nederst inne på den filbrowseren, har sjekket innom den flere ganger og der inne stemmer alt av navn på musikken. Men tar lang tid og skulle gå inn der hele tiden for og finne musikken man vil spille, når man enkelt og greit burde finne den i orden inne på album/artist/tittle etc.

Nei her burde det virkelig ha vært ett software program som fulgte med og som kunne ordne dette her helt knirkefritt.

Hvis du tror spillere med proprietære programmer fungerer knirkefritt får du tro om igjen... men uansett, høres ut som du har et problem med firmwaren, som skjer med nyere fw versjoner. du finner alt du trenger av info her: http://iaudiophile.net/forums/forumdisplay.php?f=53

Lenke til kommentar

Ser ut som problemet har løst seg nå, nå virker ihvertfall alt ok. Tokk og overførte musikken litt for litt og sjekket innom spillern hele tiden for om alt var der som det skulle, og til slutt så var alt der, som det skulle ;)

Tror det gjelder og ikke overføre for mye musikk om gangen og heller ta det delvis.

Så nå har jeg all musikken min der, av det jeg har hehe. Og alle sangene har riktige fillnavn og hele pakka :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...