Gå til innhold

PC-skjerm som funker på Xbox 360?

genetex

Anbefalte innlegg

Go morgen folkens.

Nå har det seg slik at jeg sitter på hybelen og her har jeg bare en vanlig crt tv. Jeg liker ikke å spille xbox på denne, fordi bildet er veldig dårlig.

Derfor har jeg vært nede på den lokale elkjøp butikken, og har tenkt og kjøpe meg en pcskjerm som var til salgs der. Detter er speccsa:

1680 x 1050

5 ms

3000 : 1

Husker ærlig talk ikke om det var 22" eller 24" :p Husker ikke om det var widescreen heller.

Men vil en slik skjerm funke å spille xbox på? Vil den ikke funke om den er widescreen? Funker 24" bedre/dårligere enn 22"?

Takker for alle svar folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

widescreen = ingen problem. 360 har meget god widescreen støtte, og det er mer uvalig at et spill IKKE har skikkelig widescreen støtte enn at de har det nå på 360 ihvertfall.

Oppløsningen er dog ikke ideell om du skal bruke den primært, eller mye til XboX. Altså, ikke misforstå - bildet vil bli meget bra, men ikke 100% optimalt. XboX kan gjøre 2 HD opløsninger, 1920x1080 og 1280x720. Det ideellt hadde da vært å kjøpt en skjerm som er samme oppløsning, eller biiitelitt over (eksempelvis 1920x1200). Siden dataskjermer normalt er 16:10 aspekt, og ikke 16:9 som TVer så vil du da få en veldig tynn stripe om du kjører skjermen på 1:1 pixelmapping, som vil gi det klareste beste bildet.

Har du vurdert kanskje en rimelig 720p HDTV? I de litt mer beskjedene størrelsene i 720p trenger ikke en slik skjerm koste særlig mye, og du har en dentens til å få mange flere tommer for pengene. Verdt å undersøke.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
jeg har selv koblet xbox 360 til min 22" LCD skjerm, som brukes til det og PC...

Det eneste du trenger, er en skjerm som har VGA kontakt PÅÅÅ skjermen, og så finner du en komponent til VGA på fes:

http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/

den har jeg, og det blir vanvittig bra bilde... kontakter av guld, tror jeg^^

jeg kjørte den metoden, da jeg isteden for å kjøpe kontakten orginalt fra xbox... så kjøpte jeg heller en komponent til vga på biltema, so jeg jeg bare satte på komponentkablen som allerede er med xbox 360 (ikke lite) og da blir bildet i en veldig sterk grønntone, men jeg har prøvd alle innstillinger på xboxen og det funker ikke)

Lenke til kommentar
jeg har selv koblet xbox 360 til min 22" LCD skjerm, som brukes til det og PC...

Det eneste du trenger, er en skjerm som har VGA kontakt PÅÅÅ skjermen, og så finner du en komponent til VGA på fes:

http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/

den har jeg, og det blir vanvittig bra bilde... kontakter av guld, tror jeg^^

jeg kjørte den metoden, da jeg isteden for å kjøpe kontakten orginalt fra xbox... så kjøpte jeg heller en komponent til vga på biltema, so jeg jeg bare satte på komponentkablen som allerede er med xbox 360 (ikke lite) og da blir bildet i en veldig sterk grønntone, men jeg har prøvd alle innstillinger på xboxen og det funker ikke)

Det er jo fordi du har gjort det feil. Du kan ikke forvente at du for bra bildekvalitet når du kjører signalet gjennom en billig video converter. Sannsynligvis så sender ikke converteren ut i ekte HD. Hvorfor ikke kjøpe en original VGA kabel som er laget nettopp for dette formål, å gi ut bra bildesignal ut vi VGA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...