genetex Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Go morgen folkens. Nå har det seg slik at jeg sitter på hybelen og her har jeg bare en vanlig crt tv. Jeg liker ikke å spille xbox på denne, fordi bildet er veldig dårlig. Derfor har jeg vært nede på den lokale elkjøp butikken, og har tenkt og kjøpe meg en pcskjerm som var til salgs der. Detter er speccsa: 1680 x 1050 5 ms 3000 : 1 Husker ærlig talk ikke om det var 22" eller 24" Husker ikke om det var widescreen heller. Men vil en slik skjerm funke å spille xbox på? Vil den ikke funke om den er widescreen? Funker 24" bedre/dårligere enn 22"? Takker for alle svar folkens! Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 det vil funke men det kan hende bildet kan bli strekt. ikke 100% det vil se helt normalt ut med andre ord Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 De fleste spillene har vel støtte for widescreen? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 widescreen = ingen problem. 360 har meget god widescreen støtte, og det er mer uvalig at et spill IKKE har skikkelig widescreen støtte enn at de har det nå på 360 ihvertfall. Oppløsningen er dog ikke ideell om du skal bruke den primært, eller mye til XboX. Altså, ikke misforstå - bildet vil bli meget bra, men ikke 100% optimalt. XboX kan gjøre 2 HD opløsninger, 1920x1080 og 1280x720. Det ideellt hadde da vært å kjøpt en skjerm som er samme oppløsning, eller biiitelitt over (eksempelvis 1920x1200). Siden dataskjermer normalt er 16:10 aspekt, og ikke 16:9 som TVer så vil du da få en veldig tynn stripe om du kjører skjermen på 1:1 pixelmapping, som vil gi det klareste beste bildet. Har du vurdert kanskje en rimelig 720p HDTV? I de litt mer beskjedene størrelsene i 720p trenger ikke en slik skjerm koste særlig mye, og du har en dentens til å få mange flere tommer for pengene. Verdt å undersøke. -Stigma Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg ville nok gått for en 24" med 1920x1200px oppløsning, siden du da får full HD. BenQ G2400W skulle funke bra til dette, en slik en skal jeg kjøpe meg selv til PS3 og PC-bruk. HDMI-inngang og 1:1 pixelmapping. En tråd med diskusjon og test av skjermen her. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 jeg har selv koblet xbox 360 til min 22" LCD skjerm, som brukes til det og PC... Det eneste du trenger, er en skjerm som har VGA kontakt PÅÅÅ skjermen, og så finner du en komponent til VGA på fes: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/ den har jeg, og det blir vanvittig bra bilde... kontakter av guld, tror jeg^^ Lenke til kommentar
bankebiff4 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 jeg har selv koblet xbox 360 til min 22" LCD skjerm, som brukes til det og PC...Det eneste du trenger, er en skjerm som har VGA kontakt PÅÅÅ skjermen, og så finner du en komponent til VGA på fes: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/ den har jeg, og det blir vanvittig bra bilde... kontakter av guld, tror jeg^^ jeg kjørte den metoden, da jeg isteden for å kjøpe kontakten orginalt fra xbox... så kjøpte jeg heller en komponent til vga på biltema, so jeg jeg bare satte på komponentkablen som allerede er med xbox 360 (ikke lite) og da blir bildet i en veldig sterk grønntone, men jeg har prøvd alle innstillinger på xboxen og det funker ikke) Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 jeg har selv koblet xbox 360 til min 22" LCD skjerm, som brukes til det og PC...Det eneste du trenger, er en skjerm som har VGA kontakt PÅÅÅ skjermen, og så finner du en komponent til VGA på fes: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/ den har jeg, og det blir vanvittig bra bilde... kontakter av guld, tror jeg^^ jeg kjørte den metoden, da jeg isteden for å kjøpe kontakten orginalt fra xbox... så kjøpte jeg heller en komponent til vga på biltema, so jeg jeg bare satte på komponentkablen som allerede er med xbox 360 (ikke lite) og da blir bildet i en veldig sterk grønntone, men jeg har prøvd alle innstillinger på xboxen og det funker ikke) Det er jo fordi du har gjort det feil. Du kan ikke forvente at du for bra bildekvalitet når du kjører signalet gjennom en billig video converter. Sannsynligvis så sender ikke converteren ut i ekte HD. Hvorfor ikke kjøpe en original VGA kabel som er laget nettopp for dette formål, å gi ut bra bildesignal ut vi VGA? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 denne funker vel med en skjerm som har vga inn http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10940 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kjøp en BenQ G2400W. Den har HDMI-inngang, og 1:1 pixelmapping. Bruker den selv med PS3, og den fungerer perfekt. Prisen er under 3000 kroner, ta en titt i prisguiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå