Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg ternger ny harddisk, men vet ikke hvilken. Har lyst på en med 500GB, men vet ikke merke eller noe annet, så jeg håper på anbefalinger. Kommer til å bruke den for det meste til torrenter.

Et lite spørsmål: Er det noe forskjell om jeg bruker IDE, SATA eller USB? Tregere eller noe sånt? (Ekstern bruker vel USB, men jeg spør likevel.)

Er det noe mer du trenger å vite, er det bare å skrive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rekner med det e snakk om ekstern som i "utenfor" pc-en. (lite kabinett)

vil då anbefale denne https://prisguiden.no/product.php?productId=74944

ikkje den mest lekre på markedet, men eg e kjempefornøyd med den. den inneholder harddisk fra western digital. de har fått mye positiv omtale i det siste ang at de e veldig støysvak. hører bare litt "knitrelyder" når den jobber. den e koplet til kabinettet via sata ( som e litt raskere overføring på enn ide)....kobles til pc i usb 2.0

Lenke til kommentar

Hei!

Du sier at du har 3 stk eksterne eSATA kontakter?! Kan jeg spørre hva slags hovedkort du har?

Vil uansett anbefale en Western Digital My Book2 Studio Edition 500GB, USB 2.0, eSata, Firewire. Da har du alle muligheter ift grensesnitt/tilkoblingsmuligheter.

Overføringshastigheten for hhv Firewire, USB 2.0 og eSATA er som følger: 800 Mbps(FireWire800)/400 Mbps(FireWire)/480 Mbps(Hi-Sp.USB)/3 Gbps(eSATA)

Som du ser er eSATA en del raskere enn de andre ja.

Lykke til!

Endret av CrossfireX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...