amelbye Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Etter å ha kjørt mitt asus p5n-e sli på 500FSB (2000QDR), med rammen på 1000MHz i noen dager tok kortet kvelden. Jeg trenger et kort som klarer dette over lengre tid uten å gi opp. Jeg vil ha DDR2, firewire og helst et intel chipset denne gangen, selv om jeg er åpen for forslag. Noe med litt mindre vdroop enn p5n-e sli hadde vært fint. 0.1V fra idle til load er ganske mye! For ordens skyld, prosessoren er en E6300. den klarer fint 3.5GHz (2000QDR), men det kan godt hende jeg vil presse litt mer ut av den, så det hadde vært fint om hovedkortet hadde holdt seg stabilt opp til kanskje 550FSB. Jeg har selvfølgelig god kjøling, men ikke vannkjøling. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg er meget fornøyd med Asus P5k Premium. Mikroskopisk vdropp og generelt gode muligheter for overklokking. Opplevde litt problemer med noen SATA porter, men er usikker på om det var et problem for bare mitt kort eller alles. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Abit IP35 PRO er et godt OC hovedkort ... Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 jeg ser at begge disse kortene er basert på P35 chipsettet. er dette det beste chipsettet om dagen? Er det noen andre chipset jeg bør vurdere? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 X38 eller X48 kanskje mer aktuelt siden dette er nyere chipset... Men P35 har vært her en liten stund så det er godt utprøvd... Skal du ha SLI / Crossfire? Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 trenger ikke SLI. det jeg trenger er et hovedkort som kan fult utnøtte resten av maskinvaren jeg har. dvs, et hovedkort som kan kjøre en QDR på 2132 (533FSB), 24 timer i døgnet uten å stryke med. hvis kortet støtter seinere oppgraderinger er dette bare bra, men det er ikke noe jeg trenger. onboard audio kommer jeg til å skru av, og jeg trenger bare en nettverks port. trådløst nettverk trenger jeg ikke. parallell port trenger jeg, og firewire port trenger jeg. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kjøpte selv et Asus Maximus Formula kort, kjempe bra å klokke med med masse instillinger i BIOS. Har klart 3.8GHz med en Q6600 og håper på 4 snart. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Her er en test av Abit kortet: http://www.bit-tech.net/hardware/2007/07/12/abit_ip35_pro/13 De fikk til 485FSB stabilt med en E6750, noen klarer 500+ men da trenger man en god cpu står det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå