sdasdsad Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg problem med å få begge nettverks portene på hovedkortet til å fungere. Har lest en del steder at 3Com sitt ofte ikke fungerer. Men at nVidia sitt skulle gjøre det, det hadde jeg ikke trodd. Fungerte sist i helga da jeg var på LAN. 3Com fungerte ikke da men... Problemet tror jeg dreier som at det ikke kommer noen signaler tilbake fra nettverket. Jeg ser at det blir sendt ut pakker, men får ikke noen inn. Bruker den siste nForce2 driverpakken fra www.nvidia.com, 2.03. Men fungerte bra i helge med den versjonen. Noen som har noen ideer hvordan fixe dette? Lei av å måtte formatere for at nettverket skal fungere Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Resett BIOS'en. Det pleier å hjelpe i slike situasjoner. Slå pp i intruksjonsboken hvis du er usikker på hvordan. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hvorfor bios? Har slettet den flere ganger i det siste når jeg har flashet og overklokket en del Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Ikke noen annen måte å fixe dette på? Litt mongo å slette bios hver gang nettverkskortene ikke fungerer Edit: Heh, ikke lovt å skrive m.o.n.g.o uten punktum mellom? da får jeg vel skrive "irriterende" i stedet da 8) Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har samme problemet. Litt dumt Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 ja, for ellers fungerer hovedkortet råflott Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har noe samma problem med 8RDA+.. bare 1 NIC i det da, men likevel. Må bruke et slum RealTek 100mbits kort... Hvis det ikke funker etter neste formatering, blir det klage... evt. kjøp av gigabitkort. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Fungerer ikke noe bedre av at jeg resetter bios nei Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Deaktiver den ene nic'en i windows.. - høreklikk på "mine nettverkssteder" og velg "egenskaper". Har du to nettverkskort her, så deaktiver det ene. - Hvis du kjører "Installer hjemmenettverk eller er lite kontornetverk", etter at du har valgt hvordan du kopler til nett, direkte eller via gateway, velg så "La meg velge tilkoblingene til nettverket. I neste boks er det VIKTIG at du fjerner merket i boksen for tilkobling som kobler deg direkte til internett! Følg dette og jeg tror problemet dit vil bli løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå