Peer-Christian Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei, Kjøpte denne Cpu'en for 2-3 måneder siden, men fikk ikke med noen vifte, så jeg bruker da viften fra min gamle amd athlon 5200+ dualcore cpu istedet. Det har gått knirkefritt med bare 25 grader (ifølge everesthome) eneste som gjorde meg litt bekymret var at viften låg på 5000-10000++ rpm. Men no i det siste så har cpu begynt å lage rare "skrape/knirke" lyder, jeg vet ikke hva det kan komme av, så jeg håpet på at noen her har noe peiling på hva som kan gjøre dette, cpu ligger hele tiden på 25 grader og cpu jobber ikke noe mer enn vanlig. Alt går forholdsvis ganske glatt, men den kan plutseli komme på å bråke veldi masse. Håper på svar så fort som mulig, er det noe dere lurer på så er det bare å skrive.... Peer Christian Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Sikker på at det er CPU? Er som oftest harddisken som pleier å lage skrape/knirke-lyder, typisk rett før den sier takk og farvel. Lenke til kommentar
Peer-Christian Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Sikker på at det er CPU? Er som oftest harddisken som pleier å lage skrape/knirke-lyder, typisk rett før den sier takk og farvel. Jeg har tatt en titt inne i maskinen for å høre hvor lyden kom fra, er ikke helt 100% sikker men mener på at det er Cpu, jeg merket lyden første gang når jeg skulle zoome inn på et bilde, da kom den lyden hver gang jeg beveget på scrollen, et sånt lite klirr. Harddisken lager bare en liten rar skrangle lyd med en gang jeg starter opp datan. Jeg har en følelse på at skrape lyden også kan komme av datan fikk seg noen dunk etter forrige lan, på vei hjem så kjørte jeg over en farst hump i litt stor hastighet (30-40km/t) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå