Fylliksen Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) hvorfor er det slik i dette landet at det er så høy terskel for å bli kjent med nye folk utenom når man skal feste/ut på byen ol? jeg mener, med så godt som alle mine nye bekjentskaper er det sånn at man kun omgås på fester/vors og sånt. har nevnt det for et par andre venner også, og de er enige. har prøvd å få med kolleger, venners venner og folk jeg har festa med på ting utenom noe som inkluderer alkohol et par ganger, men interessen for det er stort sett veldig laber.... film/pokerkveld ol går ann en sjelden gang, men må liksom invitere nærmere 20 stk for at det skal komme noen (da dukker det som regel opp 4-5 stk, hvis det blir noe av i det hele tatt....) og det skjer så godt som aldri at jeg blir invitert med på noe annet enn fester av andre som jeg har blitt kjent med i jobbsammenheng eller venner av venner som jeg har festa endel med. er det flere som opplever det sånn, eller er det noe med meg som jeg må forandre på? kan sikkert være enda mer ivrig på å invitere folk med på ting, men når responsen er så dårlig, og jeg ikke får noe tilbake, føler jeg at det er så liten vits...+ at det gir en innmari kjip følelse... noen som har noen tips til hva man kan gjøre? hva syns dere egentlig om at en person dere kun har vært på fester og sånt med inviterer dere med på f eks pokerkveld? en person dere syns virker hyggelig så klart. Endret 3. februar 2008 av audunk Lenke til kommentar
h3st Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 hvorfor er det slik i dette landet at det er så høy terskel for å bli kjent med nye folk utenom når man skal feste/ut på byen ol? Fordi det er sånn kulturen er her til lands. Norsk kultur går ut på brunost, kjøtt og flatfyll. Hvis du ikke liker tradisjonene får du finne deg en eller annen alternativ subkultur hvor de ikke drikker. Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Her dumper det folk inn ut og ut av leiligheten heletiden, så sitter man bare og babler i sofaen... så har vel noe med hva man er vandt til? er man vandt til å bare være sosial når man drikker så blir det vel gjerne at det er bare da man gidder å være sosial. Vet ikke om jeg hadde gidda å ha venner som bare vil være "kompis" når de drikker, virker litt kjedelig... Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Har en del venner jeg aldri har sett edru. Det er kjipt å kun være sosial i helgene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå