a1mikael Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Min datter fikk nytt digitalt kamera i gave. Før jeg hadde rukket å installere medfølgende programvare, så hadde hun koblet kameraet til PC. Dette har tydeligvis ført til at programmet ikke fungerer som det skal. Kjenner blant annet ikke igjen kameraet når det kobles til. Jeg har prøvd å avinstallere programmet, for så installere det på nytt, men dette har ikke hjulpet. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei. Hvilken Windows kjøres på PC`en? Jeg vil egentlig ha det til at det ikke skal ha noe å si om du har programvare installert eller ikke. Sist jeg kobla til et kamera til en PC så var det vel en Windows Vista PC tror jeg. Der var det bare å plugge inn kameraet og man fikk opp bildene etterhvert. Blir kameraet gjenkjent av PC`en da? Får du utforska kameraet hvis du ikke bruker programmet? Med Windows Vista så skal dette gå greit i alle fall. Jeg vil også tro at dette går fint i Windows XP. Hvis det blir store problemer så kan du prøve å tilbakestille Windowsen og se hva som skjer hvis du da prøver. Kan du forklare litt hva som skjer og hvilket kamera det er og selvfølgelig hvilken Windows som kjøres? Hilsen. wil. Lenke til kommentar
a1mikael Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Hei! Kjører XP, og kameraet er Fuji. Det står i bruksanvisningen at det er svært viktig at programvaren installeres før kameraet kobles til (min datter trodde jeg hadde gjort det...) Har hørt fra andre at det finnes måter å rette opp dette, men det hjelper ikke å tilbakestille maskinen. (hvis det ikke er problemer på Vista, så er det blitt like enkelt som på Mac, der er det heller ikke noe problem om en gjør det ene før det andre...) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hva heter kameraet? Har du sjekket innstillingene for kameraet, om det ikke er mulig og velge harddisk/usbmodus eller lignende. I mitt HPr818 er dette en mulighet, og da trenger jeg ingen driver for overføring av bilder til maskinen. atlef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå