Gå til innhold

Surroundanlegg max 20.000 og vil gjerne ha hjelp.

Anbefalte innlegg

Tips til Surroundanlegg til mellom kr. 15.000 og kr. 20.000,-.

Har lyst til å kjøpe meg et nytt Surroundanlegg som må ha muligheter til å la meg se og høre på de lyd- og bildekilder jeg har i dag, pluss litt til. Vet at det er flere som har omtrent de samme ønsker som meg, og håper jeg kan få noen gode tips til hva jeg bør kjøpe meg nå. Men først litt om hva jeg har i dag i stua :

En 50 tommer Panasonic Viera TH-50PV60E Plasma tv, Dreambox DM 7020-S Paraboltuner, Digitalboks for kabel-tv, Pinnacle Soundbridge ( gjør at jeg trådløst kan spille av musikken jeg har liggende på pc-en i 2 etasje), en Panasonic VHS-video og et SonyDAV-S880 Surroundanlegg som var nytt i 2002.

Litt om stua : den er på 38 kvm, er avlang, og jeg sitter ca. 1,5 meter fra de bakre høyttalerne , 4 meter fra tv-en og 6 meter fra sub-en og de fremre høyttalerne.

Det jeg har lyst til å kjøpe meg nå er et surroundanlegg med litt bedre ’’trykk’’ enn det jeg har i dag, og det må kunne brukes på en litt annen måte enn jeg kan i dag. Det jeg vil ha, kan godt være et standard anlegg eller jeg kan kjøpe enkeltkomponenter, men må gi meg mulighet for :

- å kunne spille av musikk som jeg har liggende på en ekstern harddisk via USB-kontakt ( har + 50.000 låter sirlig organisert i mapper slik at det er meget enkelt å finne det jeg vil høre), - kan jeg også spille av konserter jeg har liggende på harddisken ?

- å kunne spille av musikk jeg har på minnepinne eller I-pod som settes rett i USB-kontakt

- det må være mulig å stille inn lyden fra høyttalerne slik at det tas hensyn til at jeg sitter nærmere de bakre enn de fremre høyttalerne

- jeg må kunne spille av ’’hjemmebrente’’ cd-er og dvd-er, de fleste vanlige varianter av slike og jeg må kunne vise de fleste typer bilder, jpeg osv.

- det må være HDMI-utgang slik at jeg kan koble det mot tv-en, ( ser en god del på konserter jeg har på dvd-er, eller via parabol )

- Det må være mange innganger slik at jeg kan koble til de forskjellige lyd-kildene, parabol, kabel-tv, tv, video, - eller kan det finnes en enhet med mange innganger som jeg igjen kan koble mot surroundanleggets inngang ?

- Jeg vil helst ha trådløse bak-høyttalere, (hvis ikke må jeg trekke 2x17 meter kabel som i dag)

- Det må være brukbar effekt da jeg liker å spille litt høyt av og til og med en god Sub-woofer

- Receiver bør takle lydformatene Dolby True HD og DTS Master Audio, men ikke krav

Er nok en god del mer jeg burde ha tenkt på, men der håper jeg noen av dere kan hjelpe meg med detaljer jeg bør huske på. Vet at jeg ikke får noe high-end anlegg, men håper jeg kan få noe brukbart innefor mitt budsjett, og vil sette stor pris på tips om hva som vil passe for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kompis av meg kjopte faktisk annlegg i den pris klassen, kom paa 22 000 med kabler... det koster det ogsaa.

dali concept 8 5.1 hoytaler sett, stikk innom hifi klubben og lytt.

husker ikke hva forsterkern het men hadde funksjonene du onsker og hdmi nok... ganske sikker paa at det var denon

som kritisk lytter syntes jeg de var veldig fine til film men ikke helt knall til musikk.

men kanskje det bare er meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...