Gå til innhold

RiksTV - ett kort - to tunere.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et spørsmål angående RiksTV.

Jeg har en Grundig-tuner hjemme, og har RiksTV-ekstra pakken, med Canal + kanalene på kortet.

På jobben har de derimot en Sagem-tuner, og ett standard RiksTV-abbonement, uten Canal +.

Jeg prøver å bruke mitt kort i Sagem-tuneren, og få inn de ekstra kanalene på jobben, men har ikke fått til annet enn svart skjerm. Er det i det hele tatt mulig? Noen som har en løsning?

-gorgos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et spørsmål angående RiksTV.

Jeg har en Grundig-tuner hjemme, og har RiksTV-ekstra pakken, med Canal + kanalene på kortet.

På jobben har de derimot en Sagem-tuner, og ett standard RiksTV-abbonement, uten Canal +.

Jeg prøver å bruke mitt kort i Sagem-tuneren, og få inn de ekstra kanalene på jobben, men har ikke fått til annet enn svart skjerm. Er det i det hele tatt mulig? Noen som har en løsning?

-gorgos

Kortet er parret til mottager så kortet vil i utgangspunktet ikke fungere i en annen mottager. Hadde begge mottagerene

vært registrert på samme kundenummer (dvs. multiabbonement) så kunne du flyttet kortene fritt mellom tunerene.

For sikkerhets skyld kan du jo ta en telefon til RiksTV for å høre om de kan hjelpe deg med problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ringte RiksTV den dagen jeg hadde "problemet", og han kunne til min overraskelse forandre serienummeret på tuneren/kortet, og jeg ville ha bilder innen en time på mitt kort, i jobbtuneren.

Etter jeg hadde sett ferdig fotballkampen, som var årsaket til "problemet", så kunne jeg ta en telefon, og han forandret tilbake.

Lenke til kommentar
Ringte RiksTV den dagen jeg hadde "problemet", og han kunne til min overraskelse forandre serienummeret på tuneren/kortet, og jeg ville ha bilder innen en time på mitt kort, i jobbtuneren.

Etter jeg hadde sett ferdig fotballkampen, som var årsaket til "problemet", så kunne jeg ta en telefon, og han forandret tilbake.

Det de har gjort er å parre kortet på nytt til jobbtuneren. Det er bra at "tyverisikringen" ikke er

såpass firkantet at slikt ikke er mulig.

Mener å ha lest at man slipper å ta slike telefoner når man flytter

kort mellom egne tunere registrert på samme eier/kundenummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...