Gå til innhold

Er nTune et effektivt program å overklokke med?

Anbefalte innlegg

Har nå fåttt meg nForce chipset så jeg kan potensielt bruke nTune til å klokke maskinen automagisk...har stort sett kun klokket i BIOS og med RivaTuner før og fikser det men som den eksperimenterende sjelen jeg er vil jeg kanskje prøve noe nytt.

Men før det ville jeg høre om noen har erfaringer med å bruk nTune og hva de syns om det? Vet noen om tester som viser om det er bedre/verre enn BIOS klokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så begeistret for nTune, men det kan hende den fungerer bedre på nForce?

I diverse tester har de også opplevd at den melder om feil i stabilitetstestene og stopper opp, noe jeg selv har merket.

Jeg holder fortsatt en knapp på at man klokker i BIOS og skjermkortet fikser RivaTuner.

Men du må gjerne prøve, tror ikke du ødelegger noe akkurat :)

Lenke til kommentar
Har nå fåttt meg nForce chipset så jeg kan potensielt bruke nTune til å klokke maskinen

Nei det kan du ikke.

Vil svare så krasst,for så dårilg er ntune.

Nå er det mange guider til klokking av nforce kort.

Har selv gitt ut mange fulle bios oppsett for OC for både 650 og 680i kort.

Som her gir litt råd.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=830843

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Du kan fint bruke Ntune til å overklokke, men programmet er litt småbuggy enda, så til å gjøre stort mer enn å manuellt sette verdiene i det tror jeg ikke jeg vil annbefale. Jeg hadde aldri brukt stabilitetstestene i Ntune over Prime95 og andre slike tester.

Ntune, på tross av mange mjusteringsmuligheter generellt estt tillater heller ikke å justere shader-clock på skjermkort uavhengig av GPU core. Det er ikke så viktig for en gjennomsnittlig bruker akkurat, men for en hardcore overklokker er det tapt potensiale der.

Totalt sett vil jeg ikke anbefale det enda, men de er inne på en god idè konseptvis. Det hade vært en utmerket løsning om det bare fungerte godt nok - noe det forhåpentligvis vil gjøre på sikt om det får mer tid å modnes på.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...