Piratpjokken Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Nå har det seg sann at høyrehånda mi bare ikke vil speedpicke, noe den gjorde perfekt for 3 dager siden.... Har dere noen øvelser jeg kan gjennomføre? Jeg kan også si at det ødelegger for skriving på datamaskinen også.. Klarer ikke skrive en hel setning uten å måtte viske minst en gang. Kan det ha noe med romtemperatur? Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Romtempratur har alltid noe å si. Er du for kald så fungerer ikke hånda rpå den måten du vil hele tiden. Du han eventuelt spille noen skalaer...først sakte, og raskere etterhvert som synkroniseringen av hendene blir bedre Du får det sikkert til igjen Lykke til! Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Skal man schredde så er det muy, muy importante at du varmer opp skikkelig.. hvis du ikke gjør det så blir det beste fall til at du ikke blir noe særlig bedre eller kjappere, i verste tilfellet at du pådrar deg skader. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Vel, dette vet du sikkert fra før, men i tilfelle; husk på å ikke bruke hele armen. Er mye lettere å få til, men i tillegg til å hemme deg teknisk i framtiden, kan det rett og slett skade deg. Kan også være en idé å bytte plekter om du skal spille "speedpicking" (heter egentlig tremolo eller double picking). Nå kunne du jo dette for tre dager siden, men det at du ikke klarer det nå kan ha noe med at du har måttet bruke for mye kraft. Om det er sweep-picking det er snakk om, må du vel huske på å ha "flyt" i det, og ikke ta vanlig alternate picking opp og ned på flere strenger bare. Sweep-picking er derimot ikke mitt sterkeste område. Endret 11. februar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 kan noen linke til en youtube video der noen speekpicker? Vet ikke hva det er Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det blir også kalt economy picking. Lesson(tekst) En annen lesson på film Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Oi det ser vanskelig ut. Det der får aldri jeg til, jeg som suger på one string picking Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Oi det ser vanskelig ut. Det der får aldri jeg til, jeg som suger på one string picking Du får det til, det eneste du må gjøre er å øve, øve, øve og øve! Ikke ha en "Aldri-innstilling" til gitar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå