MadMe Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Heisann! Jeg har en input felt som jeg bruker et onkeyup kall på, slik at når noe skrives i feltet så kalles en javascriptfunksjon. Problemet er når man (i firefox ihvertfall) velger innhold i feltet fra en dropdown-liste over tidligere brukte verdier i samme felt. Da skriver man jo egentlig ingenting i feltet, så onkeyup blir ikke aktivert. Men jeg vil at funksjonen skal bli kjørt også når man velger verdi fra dropdown-listen. Har også prøvd med onchange, men det krever at man forandrer fukoset før det skjer noe. <input type="text" name="email" size="30" value="" id="email" onkeyup="xajax_xajaxFormValidateEmail(document.getElementById('email').value);" /> Noen som har noe forslag på løsning her? Lenke til kommentar
___ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Forstår jeg deg rett, vil du at onkeyup i input-boksen skal trigges når innholdet endres programmatisk. Da har du to valg. Enten kalle samme funksjon som du kaller i input-boksens onkeyup-event, eller du kan kalle input-boksens onkeyup-event programmatisk, slik som dette: <html> <head> <script type="text/javascript"> var email; function init() { email = document.getElementById('email'); } </script> </head> <body onload="init();"> <input type="text" name="email" size="30" value="" id="email" onkeyup="alert('onkeyup event triggered');" /> <a href="#" onclick="email.onkeyup();">Click me</a> </body> </html> Hilsen Werner Endret 5. februar 2008 av wernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå