Gå til innhold

onkeyup problemer med dropdown-liste i input felt

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en input felt som jeg bruker et onkeyup kall på, slik at når noe skrives i feltet så kalles en javascriptfunksjon. Problemet er når man (i firefox ihvertfall) velger innhold i feltet fra en dropdown-liste over tidligere brukte verdier i samme felt. Da skriver man jo egentlig ingenting i feltet, så onkeyup blir ikke aktivert. Men jeg vil at funksjonen skal bli kjørt også når man velger verdi fra dropdown-listen. Har også prøvd med onchange, men det krever at man forandrer fukoset før det skjer noe.

<input type="text" name="email" size="30" value="" id="email" onkeyup="xajax_xajaxFormValidateEmail(document.getElementById('email').value);" />

Noen som har noe forslag på løsning her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg deg rett, vil du at onkeyup i input-boksen skal trigges når innholdet endres programmatisk.

Da har du to valg. Enten kalle samme funksjon som du kaller i input-boksens onkeyup-event, eller du kan kalle input-boksens onkeyup-event programmatisk, slik som dette:

<html>
 <head>
<script type="text/javascript">
  var email;

function init() {
	email = document.getElementById('email');
  } 
</script>
 </head>
 <body onload="init();">
<input type="text" name="email" size="30" value="" id="email" onkeyup="alert('onkeyup event triggered');" />
<a href="#" onclick="email.onkeyup();">Click me</a>
 </body>
</html>

Hilsen Werner

Endret av wernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...