Gå til innhold

B&W 685 vs 683

Anbefalte innlegg

grunnet en litt tynn student økonomi er jeg i tvil om jeg skal kjøpe B&W DM683 eller DM685

prisen er 4300 og 10.000. noe som er en ganske stor forskjell for meg.

jeg har 2 stk XTZ 99 w12 subber som kan ta seg av bassen hvis jeg kjøper 685.

forsterkeren min greier fint å drive begge B&W modellene.

ser at 683 har en 2 db høyere følsomhet, vil dette ha mye å si på lyd volumet? greit å ha litt ekstra å rutte ved på nach mm. ;)

finansiering er også er alternativ som kan brukes, hvis noen har gode erfainger med dette.

endelig skaffet meg jobb i tr.heim, kommer til å jobbe 2.5 ganger pr uke.

og med frikort vil jeg sitte igjen med 8-9k etter første mnd.

(prob er bare at jeg trenger penger til ps3 og tv også :p)

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DM683 spiller sinnsykt bra, og noen subwoofer trenger du nok egentlig ikke til de tror jeg. I så fall klarer du deg med en.

DM685 har jeg ikke hørt, men jeg har selv DM602, som er ganske like, bare litt større.

Og de spiller også veldig bra.

Hvis du har to subber, så vil jeg tro at DM685 kan være like greit å kjøpe, så slipper du billigere unna.

Den 2dB høyere effektiviteten tror jeg ikke du merker så mye til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
grunnet en litt tynn student økonomi er jeg i tvil om jeg skal kjøpe B&W DM683 eller DM685

prisen er 4300 og 10.000. noe som er en ganske stor forskjell for meg.

jeg har 2 stk XTZ 99 w12 subber som kan ta seg av bassen hvis jeg kjøper 685.

forsterkeren min greier fint å drive begge B&W modellene.

ser at 683 har en 2 db høyere følsomhet, vil dette ha mye å si på lyd volumet? greit å ha litt ekstra å rutte ved på nach mm. ;)

finansiering er også er alternativ som kan brukes, hvis noen har gode erfainger med dette.

endelig skaffet meg jobb i tr.heim, kommer til å jobbe 2.5 ganger pr uke.

og med frikort vil jeg sitte igjen med 8-9k etter første mnd.

(prob er bare at jeg trenger penger til ps3 og tv også :p)

Hva gjelder økonomien i dette skal jeg ikke uttale meg om, men lyd messig sammenlignet er disse høytalerne i to forskjellige ligaer.

Minstemann er på ingen måte noen dårlig høyttaler, det er bare det at 683'ene er sinnsykt bra. Det du merker størst forskjell på er naturligvis dynamikken. Men også mellomtonen er i en helt annen klasse på 683'ene. De bruker B&W's FST element, som tidligere var forbeholdt 7 og 8 serien. Min anbefaling går soleklart til 683 så sant budsjettet strekker til. Med disse kan du forsåvidt også selge en sub for å spare litt penger, da det på ingen måte er nødvendig med mer enn en, og den kun til film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

DM683 kan jo betegnes som en referanse-høyttaler i sin klasse. ;) Det betyr at det er en god høyttaler, som kjøpes hvis man har mulighet til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...