Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fps drop i cs 1.6

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg spiller cs 1,6 og det blir kastet masse nades (smoke,flash og he), detter fps'en min ned til 60-40. Etter noen sekunder går den opp igjen til hundre hvor den ligger jevnt.

Dette skjer konstant når det blir kastet mange nades.

Har installert alle driverene jeg trenger, og har prøvd nyeste skjermkortdriveren fra nvidia, men den bugget så mye, så jeg skal nå teste 94.24.

Har geforce 7900 GT skjermkort

Droppingen skjedde etter at jeg formaterte.

Har også installert AMD dual core optimizer.

Har sjekket om CPU'en ble overvarmet, men temperaturen ligger jevnt på 39-42 på hver driver.

Har prøvd 2 forskjellige drivere. (Den nyeste nvidia driveren, og den driveren som kom med skjermkortet)

Prøvd å kjøre 1.6 på 1 cpu, men det hakket konstant.

HARDWARE:

AMD athlon 3800+ x2 cpu

AS ROCK 939sli hovedkort

nvidia 7900 GT skjermkort

Endret av rascally
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, du tenker vel på 32 bit som i smoke (32 bit i cs).

Kjører som oftest med 32 bit, av og til med 16 og noen ganger uten smoke :O

Men jeg har 100 fps når jeg spiller public og spiller for meg selv,

men når jeg spiller matcher og det blir kastet nades da synker fps'en til 40-60.

Endret av rascally
Lenke til kommentar

Jau Jau får hjelpa deg litt her då først får me:

Vertical Synk

Vi starter med det letteste. Vertical Synk er noe som "dreper" fps droppet, og det du kan slå av og på som du vil.

Høyre klikk på skrivebordet, egenskaper, og så finner du avansert. Finn deretter skjermkortet ditt(geforce eller ati for de fleste) og trykker på Ytelses- & Kvalitetsinninstilinger. Der inne finner du vertical sync og skrur det av.

Trykk Bruk så exit. Vil du ha på VSYNK igjen, gjør du alt på samme måte, og trykker ON.

For å forbedre sin FPS, må man skifte på grafikk og fjerne unødvendige ting som f eks Blod, skygger, mørke farger osv

Vi har nå kommet til Consolen i Counter Strike 1.6. Vis du ikke vet hva CONSOLE er så trykk på knappen under ESC. Der ser du to "ss" oppå hverandre. Trykk på den, og du har oppe console.

COMMANDS (Noen av disse har blitt skrevet før)

cl_himodels "0" - fjerner de høye kvalitets modellene og booster fps din litt.

gl_cull "1" - Counter-strike viser kun de objektene som er synlige, som gir fps

gl_clear "1" - Gir mer fps, fjerner lyshuller osv

gl_max_size "128" - Endrer oppløsningen på texturene i cs. Vanlig er 512

gl_playermip "2" - Endrer kvaliteten på playermodels som gir fps. "0" - default "1" - lav kvalitet "2" - meget lav kvalitet

gl_picmip "0" - gjør mappet styggere. Det gir MASSE fps å endre på den men gjør det KUN om alt annet ikke funker.

gl_round_down "10" - desto høyere du setter denne kommandoen, desto styggere blir banens textur. "3" er default.

gl_keeptjunctions "0" - viser hakk i mappet men gir en del fps

gl_texturemode "gl_nearest" - endrer rendering mode. De 4 valgmulighetene som du ser nedenfor, endrer kvalitet. Det er rimelig stor forskjell på de forskjellige valgmulighetene, men de gir til gjengjeld mye fps.

gl_nearest_mipmap_nearest

gl_linear_mipmap_nearest

gl_nearest_mipmap_linear

gl_linear_mipmap_linear

mp_decals "0" - endrer hvor mange patrone osv som cs skal huske

max_smokepuffs "0" - Denne kommandoen styrer om det skal komme røyk der du skyter, vanskelig å

forklare. Gir en del fps.

max_shells "0" - med denne kommandoen bestemmer du om patronene skal være synlige

r_dynamic "0" - fjerner noe lys og reflekterende texturer.

r_mirroralpha "0" - fjerner noe flere reflekterende texturer

r_mmx "0" - Sett denne kommandoen til 1 om du BARE HAR Pentium prossesor. Har du AMD eller noe annet la den stå på "0" for all del. Vis ikke kan ting bli ødelagt!

violence_ablood "0" -

violence_agips "0" -

violence_hblood "0" -

violence_hgips "0" - Disse kommandoene fjerne blodet osv fra cs.

cl_weather "0" - fjerner himmelen, bra for dine fps

cl_shadows "0" - fjerner skyggen under spillerne

Har du skrevet alt dette, har fps din økt med ca 25. Men vi er ennå ikke ferdig. Det er langt igjen

Vi har nå kommet til:

FPS MODELS

Som du kanskje har hørt rundt om på nettet er disse MODELSA ulovelig. Men Vis ikke fps din er bra nok kan du prøve disse..

FPS Ballheads

FPS Ballheads & Weapon FIX

(Bilder på sidene)

Ballheadsa gjør at Huene til CT - Terror blir mere Firkanta.

Weapon FIX gjør at gæveret blir mere rundt og grafikken dårligere.

Disse er ULOVELIGE på Clanbase, Online Cuper, Ligaer, LANS (HW-TG-Digilab-ZarGate-Multilan-Warpzone) Først og fremst de største. PS: HLTV Models er også ULOVELIG på LAN

Nå er vi ferdige med det enkle. Håper du ennå er med, nå begynner det litt krevende

Valve (Steam) bruker en gammel OpenGL driver. For de fleste funker den fet, men for noen funker den ikke. Har du problem med FPS prøv denne:

1 Gå til C:\Windows\System32 og finn filen opengl32.dll. Hvis du bruker et NVIDIA kort er nvoglnt.dll riktig fil og bruker du et ATI kort er atioglxx.dll riktig. For resten er det opengl32.dll.

2 Kopier filen inn til \SteamApps\bruker@dinbruker\counter-strike\gldrv mappen.

3 Finn drvmap.txt i mappen, dobbelklikk på den, og deretter skrive følgende text:

Default Default

gldrv/dittfilnavn.dll OpenGL Driver

Husker Navner på Filen<---

Husk å skrivebordbeskytte mappa, vis ikke går alt tilbake til det gamle. Du vil neppe gjøre alt igjen?

4 Slå av Datamaskinen, la den stå stille i 1 minutt før du slå den på igjen.

Vist du ikkje har 100 FPS etter dette begyner til og med eg å lure på kva det kan vere!

Lenke til kommentar

Det at du spiller på priv servers har ingen ting med saken å gjøre.. Med mindre det er samme serveren dere sitter på hele tiden.

Da er det den som er ikke er helt kompitabel.

Husk at hvis du kjører noen cheats vil det også gi fpsdrop.. Mulig du enkelt har mangel på ram?

Gg cs burde bare spilles på 1 cpu, det er ikke dual core supported.. Så set affinity en og finn problemet med hakkinga der, kanskje det løsner seg da?

Ellers kan jeg bare si at cs er et rottent spill, og er problemet ligger sikkert bare i det :p

Lenke til kommentar

Kjører ikke med cheats, og spiller både på offentlige og private serverere, men det merkes bare når det blir kastet nades, som sagt.

Har prøvd å spille med enkel cpu, men det blir bare enda verre.

Hakker konstant da.

Cs er et gammel spill ja. helt riktig :)

Lenke til kommentar

CS bruker ikke flere kjerner, så 2GHz AMD blir litt i treigeste laget da det er et cpu sensitivt spill. Særlig når det gjelder flere smokes. Ville anbefalt å overklokke litt jeg. Hvilken oppløsning bruker du? Sjekk hvilken 3dmark03 score du får så ser du fort om du har bra nok ytelse da.

Lenke til kommentar

Oppløsninger: Kjører 640*480 i cs og 1280*1024 i windows

Skal laste ned 3dmark og sjekke nå :)

EDIT;

resultat før reebot:

Main result:

http://dump.no/files/ce8677fc368e/CPU_test.JPG

resultater etter reebot:

Main result:

http://www.dump.no/files/ce8677fc368e/3dmarketterreebot.JPG

Analysis:

http://dump.no/files/ce8677fc368e/Analysis.JPG

Comparison:

http://dump.no/files/ce8677fc368e/Comparison.JPG

Configuration:

http://dump.no/files/ce8677fc368e/Configuration.JPG

Har null peiling på hva som er bra og hva som er dårlig, så jeg lastet opp bilder så dere vitende kan svare :blush:

Viss det skulle vise seg å vise at cpu scoren er altfor dårlig kan det være fordi jeg ikke har nyeste cpu driverene (installerte de som fulgte med hovedkort CD-en).

Endret av rascally
Lenke til kommentar

Hvilke programmer kjører i bakgrunnen på din maskin mens du spiller CS? Håper virkelig ikke du kjører med Opera åpent med alle de fanene du viste på første bildet... kan være kjekt å lukke ting som msn messenger, internett ol... ;) Hvis du har antivirus kan du jo eventuelt prøve å skru av dette også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...