iChristian Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Noen som vet om et nedtellingsprogram til ubuntu? Altså på lik linje med hva vi har på mobilen Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Fort og kanskje galt i en terminal sleep 15m; for ((i=0;i<29;i=i+1)); do beep; sleep 0.2; done; Sov i 15 minutter, pip så 29 ganger med 0,2 sekunders mellomrom. Du kan bruke f.eks 15s(sekunder), m(minutter), h(timer) eller d (days) Jeg er usikker på om beep er installert fra bunnen av, så det kan hende det må installeres. Avbryt nedtellingen med <Ctrl>+<C> Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Eller så har du timer-applet for gnome Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Fort og kanskje galt i en terminal sleep 15m; for ((i=0;i<29;i=i+1)); do beep; sleep 0.2; done; Sov i 15 minutter, pip så 29 ganger med 0,2 sekunders mellomrom. Du kan bruke f.eks 15s(sekunder), m(minutter), h(timer) eller d (days) Jeg er usikker på om beep er installert fra bunnen av, så det kan hende det må installeres. Avbryt nedtellingen med <Ctrl>+<C> Kult, går det ann å få den til å vise skjermmelding isteden? gjerne en som blinker, lyd var litt for irriterende for meg. hehe. Og sånn at man har tidsangivelsen som en variabel? f.eks: ./nedteller 10m Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er nå altids 'sudo shutdown -P 15' så når maskinen slår seg av har det gått 15 minutter. Mer irriterende enn det skal man lete lenge etter :!: Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Programmer som trengs sudo apt-get install beep notify-send timer.sh #!/bin/bash sleep $1; notify-send -u critical -t 60000 --icon=gtk-dialog-warning -h int:x:640 -h int:y:512 'Melding fra Timer.sh' "$2" for ((i=0;i<30;i=i+1)); do beep sleep 0.2 done Siden jeg har en skjerm på 1280x1024, plasserer x640 og y512 meldingen midt på skjermen min (i 60000 millisekunder (dvs. 60 sekunder) Rettigheter chmod +x timer.sh Bruk ./timer.sh 15m 'Pizzaen er ferdig!!!' (ønsker du å bruke mellomrom eller !, må du bruke enkeltapostrofer ( ' ) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk . Dette skal prøves ut Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nå har jeg bare testet notify-send på Gnome, men jeg renger med at den er universiell :-S Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Noen som vet om et nedtellingsprogram til ubuntu?Altså på lik linje med hva vi har på mobilen Noe sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå