Makaakaaa Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Hei. Har klokket min E6850 fra 3,0GHz (stock), til 3,6GHz. Problemet er at PC fryser i 3dmark, både 05 og 06. Er det noen måte å finne ut om jeg har klokket GPU i samme slengen? Brukte AIBooster, som prosentvis klokker PC. Har også et spørsmål til; Hva syns dere om temperaturen? Kjørte 100% over lengre tid: Endret 3. februar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 du skal i teorin ikke har gjort det ,, men satt pcibus speed til 100 ? og har du stabelitets testen pcen i form av orthos og lignende? Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 du skal i teorin ikke har gjort det ,, men satt pcibus speed til 100 ? og har du stabelitets testen pcen i form av orthos og lignende? Har ikke kjørt den i den slags test, men har kjørt CPUen på 100% over lengre tid...Blir vel ikke det samme det kanskje? Hvordan finner jeg ut om AIBooster satt PCIbus speeden til 100? Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Aldri brukt AIbooster,men du kan jo sjekke i BIOS og se hva den står på der. Det at maskinen "fryser" i 3DMark har etter egne erfaringer vært for høyt klokket GPU,for lite spenning til CPU,Minne etc..etc. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Frys i 3dmark kan være hva som helst i grunn, så det alene forteller deg lite. AIbooster klokker neppe skjermkortet. Jeg tviler på at det har kontrollrettighetene til å gjøre en slik endring. CPUen, FSB og RAM er tross alt noe helt annet og er direkte styrt av BIOS. Men er du usikker så bare sjekk med et overklokkingsverktøy for grafikk-kortet hvilken frekvens du bruker nå på GPU/minne, og sammenlign det med hva det skal være som default. Men som sagt, jeg tviler på det er GPU. Ligger nok i enten CPU, RAM, eller FSB-relaterte ting. auto-overklokkings features er noe sabla herk heh... bør ikke stoles på. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå