Gå til innhold

Amotor: Minitest: Nisjen Murano


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, prisen er mer enn litt avskrekkende synes jeg. Artig at en bil som koster mellom 160.000 - 200.000 i USA og er klassifiser som en relativt mid-range SUV blir til 880.000 og luksus utgave her. Syntes selv det var morsom og god bil å kjöre når jeg hadde gleden av å fyke rundt i en som leiebil i USA ei uke for noen år siden. Mulig prisen hadde blitt mer fornuftig om dem satte en mindre diesel motor i den?

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Ja det er motoren som "dreper" denne bilen i norge. For den er jo bygget i hovedsak for det amerikanse markedet. I forhold til bensin og co2 hysteriet vi har i Norge er amerikanere veldig diesel kritiske. Så noen diesel motor kommer vell ikke med det første?

Lenke til kommentar
Tja, prisen er mer enn litt avskrekkende synes jeg.

 

Hehe, jepp, har mer tro på pris enn på flokkmentalitet, for å si det sånn :D 880.000 kroner for en liten SUV er jo intet mindre enn groteskt. Da kan man like godt kjøpe seg en Toyota Landcruiser eller noe i den størrelsen for samme prisen.

Lenke til kommentar

Nå er Muranoen mye större enn en RAV4, CX7 og CRV så den er ikke akkurat liten. Men mindre enn Landcruiser er den og Landcruiser gruser den med tanke på hva den kan ta på hengerfestet. Men det er jo naturlig forskjell på en SUV bygd på ei (lastebil) ramme som Landcruisern og en SUV bygd som en bil det da :-) Muranoen gruser derimot Landcruisern på kjöreglede og veigrep. Den jeg kjörte var sportsutgave og den la seg ikke mye over i svingene som SUV'er flest gjör.

 

[Viste seg at den ikke var så mye större likevel. Se litt lengre ned]

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Nå er Muranoen mye större enn en RAV4, CX7 og CRV så den er ikke akkurat liten.

 

Nåvel, SÅ stor er den vel ikke? Har riktignok ikke kjørt en selv, men har sett en del av dem parkert rundt omkring, og min første tanke har alltid vært at "den ser bra ut, men er jo så liten!". Tilsyneltende er den jo i samme område som RAV4, eller BMW X3 for den del. Lyver utseendet så mye altså?

Lenke til kommentar

ok, ikke så stor forskjell likevel da. Den virka bare mye större enn RAV4V6'en jeg hadde i 1 år.

 

................Nissan....BMW X3.......RAV4

Lengde......187.6"......179.9"......181.1"

Bredde........74,0"........73,0".......73.0"

Höyde.........66,5"........66,0"........68.7"

Vekt........3992lbs....4012lbs....3,677lbs

Volum ...110 cu.ft....90 cu.ft...108 cu.ft.

Styggeste tabellen i historien?

 

Murano vs Rav4 med millimeter mål. Inches over ble bare tull :-)

Lengde: 4770 vs 4395

Akselavstand: 2825 vs 2560

Bredde: 1880 vs 1815

Sporvidde: 1620/1620 vs 1560/1560

Egenvekt: 1870kg vs 1570kg

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Murano vs Rav4 med millimeter mål. Inches over ble bare tull :-)

Lengde: 4770 vs 4395

Akselavstand: 2825 vs 2560

Bredde: 1880 vs 1815

Sporvidde: 1620/1620 vs 1560/1560

Egenvekt: 1870kg vs 1570kg

 

Hehe. Takk for informasjonen! Visste faktisk ikke at Muranoen var så lang! Den ser betydelig mer kompakt ut, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå er Muranoen mye större enn en RAV4, CX7 og CRV så den er ikke akkurat liten. Men mindre enn Landcruiser er den og Landcruiser gruser den med tanke på hva den kan ta på hengerfestet. Men det er jo naturlig forskjell på en SUV bygd på ei (lastebil) ramme som Landcruisern og en SUV bygd som en bil det da :-) Muranoen gruser derimot Landcruisern på kjöreglede og veigrep. Den jeg kjörte var sportsutgave og den la seg ikke mye over i svingene som SUV'er flest gjör.

 

[Viste seg at den ikke var så mye större likevel. Se litt lengre ned]

 

Vil dere egentlig kalle en Landcruiser en SUV? Det er jo en fullblods offroader som tar seg frem der de fleste SUV'er ikke engang kan drømme om å kjøre...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...