tbartnes Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei! Følgende problem har dukket opp til en kunde av meg: Etter et kabelbrudd i nærheten av der de bor har det skjedd at de ikke får til å sende e-post ut fra dem. Alt annet fungerer som det skal, internett og telefon (analog) er helt i orden. Jeg har sjekket og dobbeltsjekket og snakket med kunderservice hos Telenor, de har sjekket linje, sjekket at kontoen ikke er sperret for utgående e-post og alt er i sin skjønneste orden med alle server innstillinger og alt. Vi har prøvd nytt modem, ny pc på samme plassen som den de bruker til vanlig, men... ingen utgående e-post. Innkommende e-post er i orden. Jeg har forsøkt å legge inn deres e-post konto på en annen pc/bruker som har Telenor og da virket alt som det skulle..! Er det noen der ute som har opplevd det samme og kanskje har en løsning på problemet? Jeg skulle mene at hvis de først får internett inn og det fungerer så burde vel utgående e-post også fungere, eller? Dette er et stort mysterium! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hva skjer om du bruker telnet til og prate med smtp-servren? Får du respons? Finner den noen server? noen feilmelding? Lenke til kommentar
tbartnes Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Hva skjer om du bruker telnet til og prate med smtp-servren?Får du respons? Finner den noen server? noen feilmelding? Skal forsøke dette å se hva som skjer. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå