Gå til innhold

Funksjonen "Legge til maskinvare" skapte problemer

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett plass: Men i går skulle jeg legge til enda en ipod enhet i min iTunes (en venninne sin). Da den ikke ville dukke opp av seg selv, brukte jeg funksjonen "Legge til...". Etter litt strev (Bytte til annen USB hub etc) dukket den omsider opp. Da jeg i dag slår på maskinen viser "MTP device funnet...", den forsvinner ikke når jeg klikker på den. Jeg finner råd på nettet, at jeg jeg kan gå i Oppgavelinje - startmeny og sette den på "alltid skjule". Da ble den borte, men et annet problem vedblir.

Når jeg trykker på Legge til maskinvare, kan ikke den åpnes (veilederen), kommer en melding: Kan bare installere en om gangen, ..en annen enhetsinstallasjon pågår.... Og jeg kjenner ikke til at jeg har noe slikt gående :hmm: . Når jeg undersøker i Min Datamaskin, egenskaper - under Enhetsbehandling skjer det noe rart: jeg skulle se hvilke enheter jeg har, men den raden bare står og blinket, så jeg får ikke kilkket på enhetene og undersøkt. Hvordan kan jeg få "stabilisert" dette?

(Altså listen over "Enhetsbehandling" står bare og "blinker", viser seg og "trekker seg sammen", får ikke stoppet den, derfor er det vanskelig å kontrollere enhetene )

PS Ser når jeg restarter maskinen, kommer igjen den pop-up om MTP Device....etc, så må jeg igjen gå til Oppgavelinje/Startmeny og Tilpasse varsling for den til "Skjul alltid", :nei: , dette var irriterendes....

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der ser det endelig ut til at jeg greide å løse problemet: Jeg kjørte Systemgjenoppretting til dato 1.februar. (Det var før jeg fikk problemet). Dette har jeg aldri gjort før. Håper jeg ikke har gjort noe galt nå da? Ser ut til at alt fungerer og at jeg ikke har mistet noe viktig. (Noen som kan forklare bruken av slik Systemgjenoppretting?)

RandiA

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig slik Systemgjenoppretting er tenkt å brukes, nettopp for å sette systemet tilbake til den statusen det hadde før et problem oppsto. :)

Ja, jøss det var smart...(på tide jeg oppdagete det etter 20 års bruk av datamaskin :!: )

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...