kjelle392 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei Er fullstendig nybegynner innenfor fotograferingens verden, så vær snill mot meg :-) Jeg kjøpte et Sony Cybershot DSC-P200 for 2-3 år siden. I starten fungerte kameraet veldig bra og tok flotte bilder selv i dårlig lys hvor blits var påkrevet. Imidlertid har det begynt å oppføre seg veldig rart (siste året). Det som skjer er enten: 1. Blitsen utløses ikke -> svarte bilder 2. Blitsen blinker til men veldig svak -> svært mørke bilder 3. Blitsen blinker normalt 0.5 sek før bilde tas -> svarte bilder 4. Blitsen blinker svakt mens bilde tas -> mørke bilder 5. Blitsen blinker noe alldeles innmari når bildet tas -> HVITE bilder. 6. Blitsen blinker korrekt -> bra bilde (skjer 5% av tilfellene). Dette skjer selv om alle forhold er akkurat like - det virker som om kameraet har en random-generator som velger hvordan bildet skal bli. Det spiller heller ingen rolle om kameraet står på auto eller manuell - og jeg har forsøkt absolutt alle instillinger under manuelt... uten hell. Jeg har begynt å lure på å rett å slett kjøpe nytt kamera, men vil gjerne høre med dere proffer først om det kan være håp for det jeg allerede har, og hva i all verden det er som skjer. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Er det virkelig ingen som kan gi et bra svar? Noen som har et tips til ANDRE nettsteder som kanskje har den kompetansen som skal til da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå