fei Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kanskje dere eksperter kan svare.. Jeg har lyst til å kjøpe Adobe lightroom og PS CS3, men fra adobe.no blir dette fryktelig dyrt, 7000kr. Adobe.com sin butikk selger dette til skarve 4500kr, det er grei sum. Kan jeg bestille dette fra adobe.com uten å ha en adresse i statene?. Jeg har sett att både adorama og bhphoto selger versjoner som kan sendes til Norge, så det kan jo være en mulighet.Da blir jeg også belastet med 25% mva så det spørs vel om ikke vinningen forsvinner litt. Hvordan gjør dere det?, kjøper dere her i Norge for et lass med kroner?. Jeg har ingen jeg kjenner med studentbevis så jeg kan ikke benytte meg av det heller. Jeg har en kompis som skal til statene i sommer så om ikke noe annet fungerer så kan han kjøpe for meg, men ønsker helst å unngå det. Jeg vet det finnes versjoner på nett, men ønsker en gyldig lisens. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg har ingen jeg kjenner med studentbevis så jeg kan ikke benytte meg av det heller. Jeg har en kompis som skal til statene i sommer så om ikke noe annet fungerer så kan han kjøpe for meg, men ønsker helst å unngå det.Meld deg opp som student til ett eller annet kurs ved et Universitet, så kan du kjøpe det. Kommer jo semesteravgift i tillegg, men samtidig får du andre studentrettigheter også. Har du tid, kan du jo faktisk lese til kurset også og ta eksamen, så får du enda mer igjen for det, særlig hvis du tar et kurs som er fagrelevant for det du holder på med. Kanskje arbeidsgiver vil sponse deg, og betaler semesteravgiften, og muligens gir deg litt ekstra tid til å ta kurset også? Hender at man f.eks. får 10-20% permisjon til videreutdanning... Lenke til kommentar
fei Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Hmmm. Tror nepper jeg gidder å legge så mye arbeid i det for å spare 2500kr Blir vel bare å bite i det sure eplet å betale det det koster.... Lenke til kommentar
zyx Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hmmm. Tror nepper jeg gidder å legge så mye arbeid i det for å spare 2500kr Blir vel bare å bite i det sure eplet å betale det det koster.... Tror ikke adobe.com sender til Norge, da må du nok innom adobe.no. Et alternativ er jo å benytte JetCarrier, da betaler du ca 250kr i frakt for å få det levert til Norge, så må du bare krysse fingerene for at pakken ikke blir stoppet i tollen og du må betale MVA. Jeg og 5 av kompisene mine kjøpte iPhone på nett i USA og brukte jetcarrier, fungerte utmerket, og vi slapp å betale mva Lenke til kommentar
fei Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Det er et godt poeng :cool: Jeg har selv brukt jetcarrier og har vært fornøyd. Man må jo også sende inn en pdf som viser vareverdien :roll: man kan jo potensielt skrive at den koster 500kr... Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Kanskje dere eksperter kan svare.. Jeg har lyst til å kjøpe Adobe lightroom og PS CS3, men fra adobe.no blir dette fryktelig dyrt, 7000kr. Adobe.com sin butikk selger dette til skarve 4500kr, det er grei sum. Kan jeg bestille dette fra adobe.com uten å ha en adresse i statene?. Jeg har sett att både adorama og bhphoto selger versjoner som kan sendes til Norge, så det kan jo være en mulighet.Da blir jeg også belastet med 25% mva så det spørs vel om ikke vinningen forsvinner litt. Hei, kjøpte nylig Photoshop og Premiere Elements til halv pris fra USA. Du må opprette en konto på nettet som MÅ tilknyttes en amerikansk adresse og telefonnr, så er det bare å betale i dollar og laste ned produktene. Så du må kjenne en der borte som kan låne bort adresse og tlf. Lenke til kommentar
zyx Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Kanskje dere eksperter kan svare.. Jeg har lyst til å kjøpe Adobe lightroom og PS CS3, men fra adobe.no blir dette fryktelig dyrt, 7000kr. Adobe.com sin butikk selger dette til skarve 4500kr, det er grei sum. Kan jeg bestille dette fra adobe.com uten å ha en adresse i statene?. Jeg har sett att både adorama og bhphoto selger versjoner som kan sendes til Norge, så det kan jo være en mulighet.Da blir jeg også belastet med 25% mva så det spørs vel om ikke vinningen forsvinner litt. Hei, kjøpte nylig Photoshop og Premiere Elements til halv pris fra USA. Du må opprette en konto på nettet som MÅ tilknyttes en amerikansk adresse og telefonnr, så er det bare å betale i dollar og laste ned produktene. Så du må kjenne en der borte som kan låne bort adresse og tlf. Det er jo nettop derfor man bruker f.eks jet carrier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå