Gå til innhold

bidnet.no - Styr unna

Anbefalte innlegg

Vil bare advare alle mot auksjonen http://www.bidnet.no

Bestilte nyligens noen ting derfra:

Nero Premium 7 Reloaded (link) .. alle bilder etc. er av fullversjonen, men det du får i posten er en løs cd med OEM essentials versjon.

Spac Invaders skytespill (link) .. ser ut som farger og gøy, men det du får i posten er det ikke farger på. Dette er bare et sånt billig'spill man får med happy meal'n på mc eller i donald duck blader :(

..bare snusk og fanteri dette. Holde seg unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, har de drevet med villedende markedsføring. Det vil si at de har sagt at du får produkt X, men du får heller Produkt Y som er dårligere, så har du krav på å kunne avbryte handelen, kreve avslag i pris eller få det produkt du har blitt lovet på den prisen du betalte.

Så bare å starte å krangle med dem og henvis til forbrukerkjøps loven.

Lenke til kommentar

Nero Premium 7 Reloaded (link) .. alle bilder etc. er av fullversjonen, men det du får i posten er en løs cd med OEM essentials versjon.

Spac Invaders skytespill (link) .. ser ut som farger og gøy, men det du får i posten er det ikke farger på. Dette er bare et sånt billig'spill man får med happy meal'n på mc eller i donald duck blader :(

Det står jo i annonsen at det er Essential utgaven, skjønner ikke problemet her jeg.

Og det spillet, det står ingenting om at det er farger.

Skjønner jo det at du er frustrert å sånn, men hvorfor i det hele tatt har du handlet på en sånn ukjent side? fremfor netthandelen, Gooba eller Qxl?

Lenke til kommentar

Det står jo i annonsen at det er Essential utgaven, skjønner ikke problemet her jeg.

Skjønner jo det at du er frustrert å sånn, men hvorfor i det hele tatt har du handlet på en sånn ukjent side? fremfor netthandelen, Gooba eller Qxl?

Man kan tro at man kjøper noen annet så lenge bildet lyver. Det er meg bekjent at det ikke er lov til å vise feil bilde i en annonse, da dette kan lure forbrukeren til å tro at det er noe annet man kjøper enn det som er spesifisert.

Edit: Dette ser ut som om noen er misunnelig på Netthandelen og prøver å bruke samme oppskrift i startfasen. Jallaprodukter til overpris da folk er dumme når det kommer til auksjon.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Joa. Ser da det, men SE PÅ BILDENE DA MANN! ... Er som å vise bilde av en Mercedes 2008 modell på auksjonen, for så skrive med liten tekst at det er en lada fra 1982 som auksjoneres bort, noe villedene!

Men går ut i fra at du muligens syntes det er helt greit, det sier jo litt...

Lenke til kommentar

Joa. Ser da det, men SE PÅ BILDENE DA MANN! ... Er som å vise bilde av en Mercedes 2008 modell på auksjonen, for så skrive med liten tekst at det er en lada fra 1982 som auksjoneres bort, noe villedene!

Men går ut i fra at du muligens syntes det er helt greit, det sier jo litt...

Helt greitt sier jeg ikke at det er, men folk bør være litt mer oppmerksomme og skeptiske til ting, hver gang jeg skal handle noe på nett, det være seg auksjoner eller nettbutikker så studerer jeg anonnsen opp og ned i mente, gjerne tråler jeg rundt på nettet etter synspunkter, tester osv... Jeg synes det er meget viktig med research rundt diverse kjøp.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at de bedriver noe mer villedende enn andre butikker. Selvsagt er produktbilder med tanke på reklame alltid noe bedre enn selve produktet. Men så lenge de har alt på det rene i produktteksten ser jeg ikke at man vil komme fram noe nevneverdig med å rapportere de til forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...