Chiobe Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg har tenkt å bruke dette hovedkortet med crossfire oppsett. If you are installing one or two PCI Express graphics card(s), be sure to install it/them in the PCIE_16_A or/and PCIE_16_B slot(s) for optimum performance. Spørsmålet mitt er knyttet til dette med a og b slots. Siden det er 4 stykker, men 2 farge koder (blå, gul, gul, blå). Hvilke er a og b, og vil det fungere optimalt hvis jeg bruker 2 slots skjermkort? Og med det samme jeg spør om crossfire, vil det tilatte at jeg bruker 4 skjermer? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 2 av samme farge vil være ideelt, men det skal fungere uansett slot-farge er jeg rimelig sikker på. ANngårnde skjermer så tror jeg at du vil være begrenset til 2 skjermer når crossfire er enablet, og 4 når crossfire er disablet, men det er jeg litt usikker på. Det er slik det fungerer for SLI, og jeg tror det er det samme med crossfire, men det er kansje en god idè å få bekreftet dette o mdet er kritisk til kjøpet ditt. -Stigma Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Du må bruke de to blåe slottene, da du vil få 16x pcixpress fart på begge kortene da. bruker du en Blå og en Orange slot, vil du få 8x pci xpress på begge kortene. Du er begrenset til 2 skjermer når crossfire er slått på i ATI sitt kontrollpanel, men med et museklikk kan du slå av crossfire, og bruke 4 skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå